תאונת עיט 257

פרטי המטוס:

דגם: A-4H סקייהוק

יצרן: דגלס, מפעל אל סגונדו, קליפורניה , ארה”ב

מספר יצרן:

מספר צי:

תיאור האירוע:

במהלך תחרות מקלענות שנערכה ביום 18 בספטמבר 1990, ובעת טיסה בגובה נמוך ובמהירות 450 קשר  של עיט 257  מטייסת 102, שמע הטייס שתי דפיקות חזקות וסל”ד המנוע ירד ל- 50%.

הטייס משך לגובה ופתח מצערת, אולם הסל”ד המשיך לרדת ומבחוץ נראתה להבה היוצאת מצינור הפליטה.

לאחר שהמנוע כבה ניסה הטייס להניעו כ-4-5 פעמים. בכל פעם המנוע הגיב אך הסל”ד ירד מחדש. המטוס הלך ואיבד גובה, וכשהגיע ל-3,500 רגל נטש אותו הטייס בשלום.

ועדת החקירה מצאה שהמנוע כבה לאחר הזדקרות מדחס שאירעה עקב חדירת בורג למנוע.

שרידי המנוע של עיט 257 מוטלים בשטח

שתפו את המאמר

מנוי
Notify of
guest

1 תגובה
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
צחי
צחי
3 years ago

אני איש 102 בתקופה המדוברת
לדעתי יש אי דיוקים בלו’ז
טייסת 102 נסגרה באפריל 90 ונפתחה מחדש תחת איחוד עם מתקדם עייט של בית הספר לטיסה בספטמבר 90. בנוסף מספרי המטוסים המתחילים בסיפרה 2 היו למטוסים מדגמי E , המטוס המדובר שירת כנראה בטייסת מתקדם ולא ב 102 המקורית
בתקופה זו שירתו רק 2 נספרי זנב 230 & 232 והיו תמיד בכוננות תדלוק.
מציע לבדוק קצת יותר את הלוז והשייכות
בהצלחה
נמר לשעבר

1
0
Would love your thoughts, please comment.x