תאונת ווסטווינד 4X-CTE

לפי דו"ח החקירה שהופיע במגזין "לקט" באוקטובר 1997.

פרטי המטוס:

דגם: ווסטווינד II

טיפוס: מטוס מנהלים

יצרן: התעשיה האוירית, ישראל

מספר יצרן:337

תאריך יצור: יולי 1981

תיאור האירוע:

ביום 18 ביוני  1987 הוריד טייס המטוס, שהופעל באותה עת ע”י חברת ג’טלינק את כני הנסע לקראת נחיתה בנתב”ג, אולם הכן הקדמי לא ננעל במצב מטה.

הטייס הלך סביב וניסה להוריד את הכן שוב במצב רגיל ואחר כך בחירום- ללא הצלחה. הוא ביקש אישור לעבור מעל למגדל הפיקוח כדי שיבדקו מה מצב כן הנסע, והמגדל דיווח  שאמנם הדלתות פתוחות מעט אבל הכן לא ירד.

הטייס ניסה שוב. הוא ביצע “G” חיובי ולאחר מכן נגיעה במסלול והליכה סביב, אך ללא תוצאות.

לבסוף נחת על הגלגלים הראשיים, וכשירדה המהירות ירד החרטום עד שנגע במסלול. המטוס רץ כך עד שנעצר. הצוות לא נפגע.

חוקרי התאונה מצאו שדלתות כן הנסע היו פתוחות כ-20-30 מעלות. בהמשך הגיעו למסקנה כי התומך העליון של הצילינדרים המפעילים של מערכת היגוי הקרקע תוכנן ויוצר בצורה לקוייה, ונסדק כתוצאה מתעייפות החומר עד שנשבר. כתוצאה מכך נפלה יחידת הצילינדים לאחור,ובוכנת הצילינדר המפעיל חדרה את דופן בית כן הנסע ובדרך לחצה את מוט הפעלת דלת כן הנסע.מסקנה זו לא היתה חד משמעית היות ותומכים נשברו גם עקב גרירה לקוייה של המטוס.

בעת התאונה היו רשומות בספריו של המטוס 7,058:43 שעות טיסה ו-4,583 נחיתות.

שתפו את המאמר

מנוי
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
0
Would love your thoughts, please comment.x