4X-ATJ ATR.72

תולדות מטוס נוסעים שהיה בשירות ישראייר

פרטי המטוס:

דגם: ATR.72-212A

טיפוס: מטוס נוסעים דו מנועי

יצרן: אלניה, צרפת/איטליה

מספר יצרן: 782

טיסה ראשונה: 18.3.08

צילום: עידו וכטל

תולדות המטוס:

למטוס הוקצה סימן הרישום הצרפתי F-WWEX לצורך טיסות הניסוי והרישוי. סופק לחברת ההשקעות אינווסטק שהחכירה אותו לחברת התעופה ההודית קינגפישר איירליינס. למטוס הוקצה בהודו סימן הרישום VT-KAR  ב-28 במרץ 2008. החברה הפעילה אותו בקוים שלה בהודו בקונפיגורצית מושבים Y66 עד שהפסיקה לפעול ב-2 באוקטובר 2012, והמטוס אוחסן והוחזר לאינווסטק שרשמה אותו באי מאן תחת סימן הרישום M-IBAF באוקטובר 2013. סימן רישום זה בוטל ב-2 ביולי 2014.

נמכר לחברת ההשקעות הדנית NAC (NORDIC AVN CAPITAL) AVIATION 8 LIMITED, תעודת רישום בעלות מס’ M.01731 עם סימן הרישום OY-CRV הוצאה ב-7 בדצמבר 2015,ובוטלה ב-12 בינואר 2016 ותעודת רישום חדשה מס’ 17408 הוצאה באותו יום ובוטלה ב-25 במאי 2018.

הוחכר לחברת התעופה מיסטרל אייר שהפעילה אותו תחת הרישום הדני עבור חברת אליטליה מ-14 ביולי 14 ועד 31 בינואר 2015 ואז המטוס אוחסן בשדה התעופה של העיר מינשנגלדבאך בגרמניה.

לאחר מכן הוחכר לחברת התעופה התאילנדית KAN AIR וקיבל שם את סימן הרישום HS-KAF בתאריך 3 במרץ 2015. יצא משירות והוחזר ל-NAC, והוכנס לאחסנה ב-29 בספטמבר 2015 בשדה התעופה בילמונד שבדנמרק עם סימן הרישום הדני שלו OY-CRV.

באחסנה בש”ת בילמונד (Photo: Dirk Grothe)

ב-25 במאי 2018 נרשם מחדש ע”ש חברת NAC AVIATION 29 DAC בתעודת רישום מס’ 17991.

הוחכר לחברת ישראייר ב-14 ביוני 2018. נצבע בצבעי הברה ובארץ הוקצה לו סימן הרישום הישראלי 4X-ATJ. הופעל בטיסות פנים. הוחזר ל-NAC . ב-4 באוגוסט 2022 היו רשומות בספרי המטוס 18,963 שעות טיסה. תעודת כושר טיסה הוצאה באותו יום.

 ב-25 בספטמבר 2022 הוחכר לחברת התעופה הסקוטית לוגנאייר. מופעל בטיסות פנים בבריטניה אילנד וסקוטלנד  תחת סימן הרישום הבריטי G-LMRV  שהוקצה למטוס ב-25 בספטמבר.

כיום, בשירות לוגנאייר

שתפו את המאמר

מנוי
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
0
Would love your thoughts, please comment.x