מוסטנג 2365

תולדות מטוס מוסטנג שאבד בתאונה כשנה לאחר שהגיע ארצה

פרטי המטוס:

דגם: P-51D-20-NA

טיפוס: מטוס קרב

יצרן: נורת’ אמריקן אויאיישן, מפעל אינגלווד, קליפורניה ארה”ב

דגם יצרן: NA-122

מספר יצרן: 122-31559

מס’ חא”א: 44-63833

תולדות המטוס:

סופק לזרוע האוירית של צבא ארה”ב בדצמבר 1944 והוצב בטייסת הקרב ה-402 של להק הקרב ה-370 בחיל האויר התשיעי באירופה, שחנתה במנחת אופאובן (Y-32) בזוואטבורג שבבלגיה מ-27 בינואר 1945.

עם סיום מלחמת העולם השניה, וחזרת הטייסת לארה”ב, הועבר לגרמניה לאחסנה ולמכירה כעודפים. נמכר לחיל האויר המלכותי השוודי, הוחזר לכושר טיסה והועבר דרך ברמן לבסיס סאטנס שבשוודיה, ומשם הועבר ב-24 בנובמבר 1946 ליחידת האחזקה המרכזית ((CVM) במאלמסלאט לביקורת קבלה והכנסה לשירות, ושם נמצא שלמטוס 207 שעות טיסה בלבד ומורכב עליו מנוע מס’ סידורי 328637. באוקטובר 1947 הוחלף המנוע למס’ סידורי 390401.

ב-10 בפברואר 1948 הועבר לבסיס פרוסון שבאוסטרסונד ונכנס ב-13 בפברואר לשירות כדגם J-26 מספר זנב 26108 לטייסת בכנף   F4 של ח”א השוודי בפרוסון.ב-21 באפריל 1948 הועבר לכנף F16  באופסלה,שם נצבע על חרטומו הכינוי ” ” Blå Filip שהוחלף ל- “Essie Mae” וכן סמל הטייסת ועל זנבו הקוד “F” בתכלת.

מוסטנג 26108 בכנף F16 של ח”א השוודי

ב-28 בינואר 1949 הועבר לביקורת בסדנה בפלוטילה וצא משם ב-1 במרץ.ביקורת 400 שעות החלה בסדנה 21 בספטמבר 1951 והסתיימה ב-26 באוקטובר 1951.

נמכר לממשלת ישראל ביוני 1952, תחת חוזה MA H A68 כשבספריו רשומות 533:20 שעות טיסה ומורכב בו מנוע מס’ סידורי 390454.המריא ארצה מאופסלה ב-27 באפריל 1953 כשהוא נושא את המספר 3608. הוצב בטייסת 101 בבסיס רמת דוד.

המטוס אבד ב-18 באוגוסט 1954 בהתנגשות אוירית עם מוסטנג מס’ 60 מעל הבסיס וטייסו סגן עמרי אריאב נהרג. אישור מפקד חיל האויר למחיית המטוס ממצאי החיל ניתן בתאריך 9 בפברואר 1953.

שתפו את המאמר

מנוי
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

מאמרים אחרונים

קטגוריות

ניוזלטר מרקיע שחקים

הירשמו לניוזלטר של מרקיע שחקים ותהיו הראשונים לדעת על מאמרים ועדכונים חדשים באתר!

תודה על הרשמתך
0
Would love your thoughts, please comment.x