מוסקיטו 2129

תולדותיו של מוסקיטו 2129

פרטי המטוס:

דגם: D.H.98 מוסקיטו N.F.Mk.30

יצרן: דה הוילנד, בריטניה

מספר ח”א המלכותי: NT437

תמונה: דייויד האריס, אוסף אוני’ הרוורד

תולדות המטוס:

יוצר במפעל ליווסדן של דה הוילנד לפי חוזה o 1576/SAS/C.23a , אחד מתוך הזמנה ל-300 מטוסים שהוצאה בחודש מרץ 1943. הופעל במלחמת העולם השניה מינואר 1945 בטייסת 239 של חיל האויר המלכותי מבסיס ווסט ריינהאם שבמחוז נורפולק  כמטוס קרב לילה, במשימות חדירה ליליות למטרות גרמניות באירופה כסיוע לפיקוד המפציצים , ונשא על צידי גופו את קוד הטייסת HB וכן קוד אישי.

טייסת 239 נסגרה ב-1 ביולי 1945, ומטוסיה הוכרזו כעודפים. המטוס נמכר לחיל האויר הצרפתי ב-13 בספטמבר 1950. לאחר שיצא משירות אוכסן תחת כיפת השמים יחד עם מטוסי מוסקיטו אחרים בבסיס שאטודון.

לאחר חתימת הסכם מכירת מטוסי מוסקיטו מעודפי ח”א הצרפתי לישראל, נבחר ע”י צוות טכני של חיל האויר ונמסר לידי הנציגים הישראליים בפברואר 1951 , טופל והוחזר לכושר טיסה, והוטס ארצה בין ה- 26 באוקטובר ל-1 בנובמבר 1951 כשאינו נושא מכ”מ וחימוש.

המטוס הוצב בטייסת 110 בבסיס חצור. בהמשך הותקן בחרטומו מכ”מ מדגם AN/APS-4 שנרכש מעודפי צבא ארה”ב וכן זוג תותחים. יצא משירות ב-6 במאי 1956 ואוחסן בכנף 22. ביוני 1956 הוצאה הוראה לפרקו לגרוטאות.

שתפו את המאמר

מנוי
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
0
Would love your thoughts, please comment.x