פרטי המטוס:
דגם: A-4H סקייהוק
יצרן: דגלס, מפעל אל סגונדו, ארה”ב
תיאור האירוע:
בשעה 15:00 ביום 15 באוקטובר 1973 יצאו מרמת דוד זוגות מטוסי עייט של טייסת 109 לתקוף מטרות סוריות. עייט 86 שאותו הטיס גדעון רביב ועייט 52 שאותו הטיס גבריאל סער, היו הזוג האחרון. בהיותם באויר הופנו ע”י החפ”ק לתקוף מטרות בתל-חרה.הם לא מצאו את המטרה ונורתה עליהם אש נ”מ דלילה. תוך שבירות החלו לחזור לשטחנו ואז נפגע עייט 86 והחל לבעור. רביב נסק לגובה 12,000 רגל והחל בטיסה חזרה לבסיס. עייט 52 של סער נראה נפגע דרומית לקונייטרה, פוגע בקרקע ומתרסק באיזור אום בוטנא. טייסו לא נטש ולאחר כמה ימים נמצאה גופתו בין שברי המטוס.
האש במטוסו של רביב כבתה. כל כיסוי צינור הפליטה בצד שמאל היה שרוף, המדף השמאלי היה חסר והגלגל השמאלי לא נראה. רביב נטש בים מול עתלית, בהגיעו למים הסתבך עם המצנח וכמעט טבע. מסוק של טייסת 124 חילץ אותו והחזירו לבסיס.
סיפר לנו רביב בתגובה על המאמר:
נפגעתי בדרך למטרה.המטוס בער והחלטתי לא לקפוץ, כי אם הייתי נופל בשבי הסורי זה היה יותר גרוע . היות וכן הנסע השמאלי נשאר בסוריה, כל ניסיון נחיתה היה נגמר במוות . המסוק של 124 הטביע אותי, ואז שלחו מסוק עם צוללנים לאסוף את הגוויה … |
הסיפור הזוי
נפגעתי בדרך למטרה
המטוס בער והחלטתי לא לקפוץ כי אם הייתי נופל בשבי הסורי זה היה יותר גרוע .
היות וכן המסע השמאלי נשאר בסוריה כל מסיון נחיתה היה נגמר במוות .
המסוק של 124 הטביע אותי ואז שלחו מסוק עם צוללנים לאסוף את הגוויה .
תודה גדעון רביב