פרטי המטוס:
דגם:מטאור T.MK.7A
יצרן: גלוסטר, בריטניה
דגם יצרן:G.41G
מספר יצרן: (משוער) G5/268
מספר גוף:
הסבה לדגם T.MK.7A– אויונס פיירי, בלגיה

תולדות המטוס:
המטוס יוצר ע”י חברת גלוסטר כמטוס קרב דגם F.MK.4 תחת חוזה עבור חיל האויר הבלגי . הועבר לבלגיה ונכנס לשירות בטייסת 349 של כנף 1 בבסיס בוושיין במאי 1949.
כשקיבלה הטייסת את המטאורים דגם 8 יצא משירות והועבר בינואר 1952 לחברת אויונס פיירי ב- Gosselies ושם הוסב לדגם T.MK.7 דו מושבי להדרכה, בעזרת קיטים שסופקו ע”י חברת גלוסטר. חזר לשירות בביה”ס לטייסי קרב בבסיס Koksijde.
כשיצא משירות בחודש אוגוסט 1957 נמכר יחד עם שלושה מטוסים אחרים לחיל האויר הישראלי. הוחזר לחברת פיירי לשיפוץ ולהסבה שנמשכה בין החודשים ספטמבר ודצמבר 1957, ובה הורכבו לו בין היתר, ולפי דרישה של חיל האויר, מיצבי והגאי כיוון וגובה דגם E.1/44 בעלי תכונות אוירודינמיות משופרות ומנועי דרוונט של מטאור מדגם 8. הועבר ארצה ע”י מדריך טיסה של טייסת 117 ב-25 בינואר 1958 יחד עם מטאור 21 כשהוא נושא את אות הקריאה האזרחי 4X-FNB . מטוסים אלו כונו בחיל האויר “מטאור שבע וחצי”.
הוצב בטייסת 117 בבסיס רמת דוד ושימש להדרכה ולגרירת מטרות. ב-3 ביולי 1960 ירד מהמסלול בבסיס רמת דוד עקב שימוש לא נכון במעצורים, ניזוק קלות ותוקן.
ב-1 בפברואר 1962 הוקמה מחדש טייסת 107 כטייסת אימון מתקדם וטייסת קרב הפצצה במילואים, ומטוסי המטאור הועברו אליה. לאחר סיום אימוני קורס טיס מס’ 37 וכניסת מטוסי הפוגה לשירות, שונה יעוד הטייסת לטיסת מילואים. כשהוחלט שמטוסי הפוגה ישמשו מטוסי תקיפה במילואים במסגרת טייסת 147, הודממה טייסת 107 באוקטובר 1964 ומטוסי המטאור שלה הועברו לטייסת 110 והופעלו להדרכה ולתצפית.
ב-5 ביוני 1967 בשעת צהריים נחת סגן הרצל בודינגר מטייסת 110 עם ווטור מס’ 14 נחיתת חירום בשדה התעופה באילת, עקב נזילת דלק בשובו מתקיפת בסיס ח”א המצרי לוקסור שכילתה את הדלק במיכליו. לאחר שנחיתתו דווחה, המריא מרמת דוד בשעה 16:00 הטייס זאב תבור במטאור 23 ועמו המכונאי המומחה יוסי לוין. הם נחתו באילת,לוין ביצע תיקון חירום וחזר עם תבור לרמת דוד.בודינגר החזיר את הווטור לרמת דוד למחרת היום.
המטוס עבר תאונה במחצית השניה של שנת 1967. הנזק הוגדר כנזק 3 והוחלט שלא לתקנו, כפי הנראה בשל ההחלטה להוציא את המטאורים משירות. גורלו אינו ידוע לנו.