בואינג 4X-IAJ 767

תולדותיו של מטוס נוסעים בן 26 שהפך למטוס מטען

פרטי המטוס

דגם: 767-300(F)

טיפוס: מטוס נוסעים מוסב למטען

יצרן: בואינג, מפעל אוורט, וושינגטון, ארה”ב

מספר יצרן: 28207

מס’ קו יצור: 695

שנת יצור: 1998

צילום: מיכה סנדר

תולדות המטוס:

המטוס הוזמן ע”י חברת השכר למטוסים  ILFC, ביצע את טיסת הבכורה ממפעל אוורט ב- ב-25 במרץ 1998, הוחכר לחברת התעופה האמריקאית TWA ב-8 באפריל 1998 ונמסר לה ב-25 במרץ 1998 כשהוא נושא את סימן הרישום האמריקאי N635TW.

ב-2 בדצמבר 2001 הוחכר לחברת התעופה אמריקן איירליינס. נכנס לשירות בקוי החברה ולבסוף יצא משירות, אוחסן ב-11 בינואר 2002 והוחזר לחברת ההחכרה במרץ 2003. ביולי 2003 הוחכר לחברת התעופה הסינית שנחאי איירליינס, קיבל את סימן הרישום הסיני B-5018 והופעל בקווי החברה בקונפיגורציית מושבים F15C31Y214.הוחזר ב-18 במאי 2010.

בשירות שנחאי איירליינס (Photo:Takahiro Nakayama)

ב-20 באוקטובר 2014 הוחכר לחברה הרוסית IKAR ושם נשא את סימן הרישום הרוסי VQ-BTQ.הופעל בקונפיגורציית מושבים   C12Y278 עם לוגו של חברת התעופה Pegas . ב-4 בנובמבר 2021 הוחזר ל- ILFC, אוחסן בשדה התעופה אטאטורק באיסטנבול עד 19 בינואר 2023, ואז נשלח להסבה למטען בשדה התעופה ניקולה טסלה בבלגרד שבסרביה, שנמשכה עד פברואר 2024.

בשירות PEGAS נוחת בש”ת של סרייבו,יולי 2019 (Photo:Maratttik)

בסיום ההסבה שונה דגם המטוס ל- 767-3Q8ER והוא נחכר ע”י חברת המטענים צ’אלנג’ איירליינס (לשעבר קאל), קיבל בארץ את סימן הרישום 4X-IAJ, הועבר לנתב”ג ב-9 בפברואר 2024, ונכנס לשירות בקוי המטענים של החברה, בין היתר לליאז’ , לוורשה, לטאלין וללרנקה.

שתפו את המאמר

מנוי
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
0
Would love your thoughts, please comment.x