פרטי המטוס
דגם: 767-300(F)
טיפוס: מטוס נוסעים מוסב למטען
יצרן: בואינג, מפעל אוורט, וושינגטון, ארה”ב
מספר יצרן: 28207
מס’ קו יצור: 695
שנת יצור: 1998
תולדות המטוס:
המטוס הוזמן ע”י חברת השכר למטוסים ILFC, ביצע את טיסת הבכורה ממפעל אוורט ב- ב-25 במרץ 1998, הוחכר לחברת התעופה האמריקאית TWA ב-8 באפריל 1998 ונמסר לה ב-25 במרץ 1998 כשהוא נושא את סימן הרישום האמריקאי N635TW.
ב-2 בדצמבר 2001 הוחכר לחברת התעופה אמריקן איירליינס. נכנס לשירות בקוי החברה ולבסוף יצא משירות, אוחסן ב-11 בינואר 2002 והוחזר לחברת ההחכרה במרץ 2003. ביולי 2003 הוחכר לחברת התעופה הסינית שנחאי איירליינס, קיבל את סימן הרישום הסיני B-5018 והופעל בקווי החברה בקונפיגורציית מושבים F15C31Y214.הוחזר ב-18 במאי 2010.
ב-20 באוקטובר 2014 הוחכר לחברה הרוסית IKAR ושם נשא את סימן הרישום הרוסי VQ-BTQ.הופעל בקונפיגורציית מושבים C12Y278 עם לוגו של חברת התעופה Pegas . ב-4 בנובמבר 2021 הוחזר ל- ILFC, אוחסן בשדה התעופה אטאטורק באיסטנבול עד 19 בינואר 2023, ואז נשלח להסבה למטען בשדה התעופה ניקולה טסלה בבלגרד שבסרביה, שנמשכה עד פברואר 2024.
בסיום ההסבה שונה דגם המטוס ל- 767-3Q8ER והוא נחכר ע”י חברת המטענים צ’אלנג’ איירליינס (לשעבר קאל), קיבל בארץ את סימן הרישום 4X-IAJ, הועבר לנתב”ג ב-9 בפברואר 2024, ונכנס לשירות בקוי המטענים של החברה, בין היתר לליאז’ , לוורשה, לטאלין וללרנקה.