תאונת נץ 257

תקלת מנוע

פרטי המטוס:

דגם: F-16A-10C פייטינג פאלקון

יצרן: ג’נרל דינמיקס, פורט וורת’,טקסס, ארה”ב

מספר יצרן: 6V-43

מס’ חא”א: 78-0350

צילום: ישראל סאן, אוסף דיגיטלי אוני’ הרוורד

פרטי האירוע:

ב-20 בנובמבר 1988 המריא  הטייס לטיסת אימונים בנץ 257 מטייסת 110. בחזרו מהגיחה ובהצטרפות לנחיתה, שמע הטייס והרגיש מכה חזקה, טמפרטורת מנוע ה-F-100 שלו עלתה מעבר למגבלה והסל”ד ירד.

הטייס דיווח מצב חירום וניסה להתניע את המנוע מחדש. נסיונות ההתנעה לא הועילו והמנוע כבה. כשראה הטייס שאין באפשרותו להגיע לנחיתת אונס, הפעיל את כיסא המפלט ונטש את המטוס בשלום. המטוס בער כולו בעודו באוויר והתרסק.

ממצאי ועדת החקירה שמונתה לחקירת התאונה העלו כי  התאונה אירעה בגלל כשל טכני של מרווחון האטימה (SPACER) שבין דרגות 2-3 שבמניפת המנוע. חלקי המרווחון שהתפרק חדרו למנוע וגרמו להתפרקות המניפה. חלקים אחרים פרצו את מעטה המנוע, פגעו בצנרת הדלק,דלק דלף וניצת ופרצה אש חזקה.

כן קבעה הוועדה כי פעולות הטייס בנסיונות ההתנעה באויר היו נכונות, אם כי היה עליו להשליך את בידון הגחון

שתפו את המאמר

מנוי
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
0
Would love your thoughts, please comment.x