פרטי המטוס
דגם: סופר מיסטר B.2 מוסב לתצורת ‘סער’
יצרן מקורי: דאסו, צרפת
הסבה לסער: התעשייה האווירית
מספר יצרן: 143

תיאור האירוע : (מפי אלוף (דימ’) גיל רגב לספר “סיפורי היובל-קורס 65” באדיבות יעקב סולן).
ב- 14בדצמבר 1971 יום חורפי סוער וגשום, התקשרו מהמגדל למבצעים בטייסת ואמרו שמספר ארבע במבנה שנחת כרגע חסר. ראו אותו בוודאות בפיינל ואפילו אישרו לו לנחות אבל הוא לא הגיע למסלול. גיורא, שהיה מנהל באותו בוקר, הודיע מיד בכריזה שהוא יוצא עם הג’יפ לעמדת המראה של מסלול 29 למצוא את ארבע האבוד ומי שמעוניין להצטרף לחיפושים מוזמן לבוא. על אף שהיינו צעירים ידענו כבר תאונות, חלקן ממש מקרוב.
באותן שנים התרסקות לצד המסלול, או נטישה בפיינל, קרו כבדרך שגרה. בכל זאת הצטופפנו בג’יפ לצדו של גיורא למצוא את ש’ החניך המצטיין של הקורס שלנו שנעלם בפיינל.
גיורא החנה את הג’יפ ברחבת עמדה ההמראה ואמר שנפתח רווחים ונחפש לאורך הפיינל וכך היה. גשם טורדני ירד. הלכנו בבוץ, הגענו עד גדר הבסיס, ולא מצאנו כלום. אין זכר לש’. לפתע, גיורא הסתובב לאחור, הצביע לכיוון עצי האקליפטוס שלצד המסלול ואמר: “הוא שם.” הלכנו בעקבותיו עד דיר הפצצות (דפ”צ) המשופע והישן שמשמאל למסלול. כשהתקרבנו ראינו להפתעתנו זנב מטוס מזדקר מבעד לענפי האקליפטוס. “הוא כרת את העצים,” אמר גיורא שהבין מיד מה קרה. ניגש לעבר המטוס שנראה שלם (ולימים שוקם,) משך הצידה כמה ענפים שכיסו את החופה, ניגב בשרוולו את הבוץ הסמיך, הציץ פנימה לתוך הקוקפיט ואמר: “האידיוט הזה חי”.
