ווסטווינד 4X-CQM

תולדותיו של מטוס מנהלים

פרטי המטוס:

דגם: 1124 ווסטווינד

טיפוס: מטוס מנהלים

יצרן: התעשיה האוירית,ישראל

מספר יצרן:293

שנת יצור: 1980

תולדות המטוס:

לאחר יצורו, קיבל המטוס את סימן הרישום האזרחי הישראלי 4X-CQM לצורך טיסות הניסוי והרישוי. בתאריך 12 בספטמבר 1980 נרשם בארה”ב תחת סימן הרישום האמריקאי N26TV  ע”ש חברת אטלנטיק אויאיישן, שהיתה סוכן התעשיה האוירית בארה”ב.

ב-31 בינואר 1981 נמכר לחברת התובלה   Baggett Transportation Company וזו שינתה את סימן הרישום ל-N26T במאי 1981.באוקטובר 1990 נמכר לחברת B E & K Inc מבירמינגהאם שבמדינת אלבמה’ וב-5 באוקטובר 1999 נמכר לחברת O’Gara Aviation LLC למסחר במטוסים מאטלנטה שבמדינת ג’ורג’יה (כיום O’Gara Jets) וזו שינתה את סימן הרישום ל-N26TZ ב-3 בדצמבר 1999.

ווסטווינד N26T בצבעיו המקוריים (תמונה: R.A.Scholefield )

בעליו הבאים היתה חברת Akins Aviation Inc לה נמכר המטוס ב-16 באוגוסט 2000. חברה זו שינתה את שמה ל- Akins Ford Corporationמווינדר שבמדינת ג’ורג’יה ב-24 באוקטובר 2003. לאחר מכן נמכר המטוס לחברת Westwind 293 LLC  ונרשם על שמה ב-15 באפריל 2004. ממנה נמכר המטוס לחברת Air Nova Inc שהיתה רשומה בווילמינגטון שבמדינת דלאוויר,ונרשם על שמה ב-12 בינואר 2006, ולאחר מכן עברה הבעלות לחברת המימון Delta Aircraft Finance Corporation ב-14 באפריל 2006.

ווסטווינד N26TZ לאחר המראה

המטוס חזר לבעלות Air Nova   ב-27 באוגוסט 2007, וב-31 בדצמבר 2008 עברה הבעלות לנאמנות Wells Fargo Bank Northwest NA Trustee . הוא נמכר ב-15 ביוני 10 לחברת Aero Toy Store LLC מפורט לאודרדייל שבפלורידה העוסקת במסחר במטוסים ובמסוקים. הוא נרשם על שמה ב-15 ביוני 2010,וב-24 ביוני 2010 עברה הבעלות לנאמנות   Mark Solomon Trustee הרשומה בעיר ווילמינגטון שבמדינת דלאוויר.

סימן הרישום האמריקאי בוטל ב-8 בינואר 2020 לאחר שהמטוס יצא משימוש ותעודת כושר הטיסה שלו לא חודשה.

שתפו את המאמר

מנוי
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
0
Would love your thoughts, please comment.x