פרטי המטוס:
דגם: T.B.20 טרינידד
טיפוס: מטוס קל
יצרן: סוקאטה, צרפת
מספר יצרן:1697
שנת יצור:

פרטי האירוע:
בשעות אחר הצהרים של יום 19 במרץ 1997 המריא המטוס משדה דב לטיסת ניווט למנחת מגידו. בהמראה לטיסה חזרה, בהרמת ידית הגלגלים, נשארה דולקת הנורית האדומה של כן הנסע הקדמי.
בהצטרפות לנחיתה בשדה דב הצוות ניסה להוריד את הגלגלים, ובלוח המכשירים נדלקו 2 מנורות ירוקות של כני הנסע הראשיים והנורה האדומה של כן הנסע הקדמי נשארה דולקת. מסוק שהיה בהקפה דיווח שכן הנסע הקדמי נטוי לאחור (במצב נעול, הכן הקדמי נוטה קדימה 10 מעלות מהציר האנכי).
הצוות התחיל לבצע פנייות הדוקות כדי ליצור עומסי ג’י שינעלו את כן הנסע אך ללא הצלחה. הם ניסו הורדת כני נסע בחירום תוך ביצוע פניות חדות והחלקות, אבל כן הנסע נשאר לא נעול. גם הקטנת מהירות הטיסה לא עזרה.
הטייסת הזניקה פשוש נוסף שטס לצד המטוס, וטייסו דיווח שהכן הקדמי נטוי לאחור 30 מעלות, ומסובב 15 מעלות לצד שמאל.
הצוות החליט לפנות לנתב”ג ולנחות שם לפני שקיעת השמש. לפי נהלי החירום, בגישה לנחיתה הם כיבו את המנוע ומערכות החשמל במטוס וגלשו לנחיתה על כני הנסע הראשיים, וכשהחל המטוס להאט הורידו את האף בצורה מבוקרת.
כשהמטוס עצר פתחו אנשי הצוות את הדלתות של תא הטייס, יצאו מהמטוס והתרחקו ממנו מחשש לפריצת אש. הנזק שנגרם למטוס היה בחרטום ובכן הנסע הקדמי.
ועדת החקירה שמונתה קבעה שיש כשל תיכנוני של היצרן שכתוצאה ממנו נוצר תת לחץ שמנע מהשמן ההידראולי להגיע לצילינדר המפעיל של כני הנסע.
עוד קבע דו”ח החקירה שנקודות הכשל שזוהו בתכנון המערכת יכולות להסביר תקלות נוספות שקרו במערכת כני הנסע של הפשוש בהורדת גלגלים בחירום, וביציאת כן נסע מנעילה בעת חנייה.