פרטי המטוס:
דגם: 24R
טיפוס: מטוס קל
יצרן: פיירצ’יילד,ארה”ב
מספר יצרן: 1186
שנת יצור 1944 המטוס, שהיה בעל רישום אזרחי מצרי, נתפס ב-16 באפריל 1948 כשטייסו, מוחי א-דין סוסא חסן, שעסק בהברחת חשיש ממצרים לשבטי הבדואים, שבר את אחד מכני הנסע בנחיתה ליד צאלים. המטוס נגרר לקיבוץ צאלים, כן הנסע תוקן במסגריית הקיבוץ.חיים בר לב ז”ל, שהיה אז מג”ד 8 של הפלמ”ח ניסה ליצור קשר עם טייסת הנגב בניר עם כדי שישלחו טייס אך ללא הצלחה.
בר לב החליט להטיס את המטוס בעצמו, נכנס לתא, הניע והסיע את המטוס כה פעמים ולפנות בוקר, עת בר לב נכנס למטוס כדי להמריא, הגיע מטוס אוסטר מטייסת הנגב ובו עיזר ויצמן (לימים מפקד חיל האויר ונשיא המדינה) ואלי פיינגרש. לאחר דין ודברים המטוס הוטס משם ע”י עיזר ויצמן ז”ל לניר עם, כשפיינגרש מחזיר לשם את האוסטר, משם לשדה דב, שם נצבע בצבעי הסוואה, סומן בסימון אזרחי מנדטורי VQ-PAM ומשם הוטס ליבנאל ע”י מודי אלון, שם הוסתר מעיני הבריטים למשך שבועיים במטע זיתים, ולאחר מכן הופעל ע”י טייסת הגליל.הוא קיבל מס’ זנב ב-30 .
ב-11 ביוני 1948 בעת המראה לגיחת הפצצה עם 3 פצצות 25 ק”ג ו-5 פצצות 5 ק”ג,הוריד משב רוח חזק את המטוס מהמסלול ביבנאל. המטוס ניזוק והושבת. הוא חזר לטיסה ב-30 באוגוסט 1948 ושימש לאימון בלבד.בנובמבר, כשהוחלפה שיטת סימון המטוסים בחיל האויר מספרו הוחלף ל-0501. כשנסגרה טייסת הגליל בדצמבר 1948, הועבר לטייסת 1 בשדה דב, ולאחר מכן הועבר לטייסת 100 ברמלה ויצא מהשירות ב-9 בינואר 1951.
נמכר ונרשם ע”י סיימור סמך תחת אות קריאה 4X-AEC. יצא משימוש בסוף שנת 1955.