ווסטווינד 4X-CLK

פרטי המטוס:

דגם: ווסטווינד 1124

יצרן:התעשיה האוירית, ישראל

מספר יצרן:213

שנת יצור: 1977

תולדות המטוס:

לאחר יצורו, קיבל המטוס את סימן הרישום הישראלי 4X-CLK לצורך טיסות הניסוי והרישוי. הועבר לחברת Atlantic Aviation שהיתה סוכן התע”א בארה”ב ונרשם על שמה במנהל התעופה הפדרלי תחת סימן הרישום (הוא גם אות הקריאה ברדיו) N213WW ב-9 בספטמבר 77.

נמכר לחברת  Furrs Cafeterias Inc (כיום Furss Restaurant Group) מדאלאס שבטקסס וזו שינתה את אות הקריאה ל-N555J בשנת 78.לאחר מכן נמכר בינואר 87 לחברת  Valassis Air Services Inc ששינתה את אות הקריאה ל-N55J ל-N530GV במרץ 87 ול-N580GV במאי 88. ב-5 ביולי 88 נמכר לחברת ADEK Corporation ובנובמבר אותה שנה נמכר לחברת Noy Aviation.

אות הקריאה שונה ל-N30YM ביולי 90, וב-27 באוקטובר 97 נרשם המטוס בארץ ע”ש חברת סנונית תחת אות הקריאה המקורי 4X-CLK. שימש לטיסות פרטיות, טיסות מנהלים וכמטוס לפינוי אוירי ובתאריך לא ידוע נמכר לחברת התעופה הישראלית  איירואל.

ווסטווינד 4X-CLK של איירואל בלרנקה, מאי 03 (Photo:Elliott Kafales)

ב-23 במרץ 05 נמכר לחברת  Investment Partners V LLC בארה”ב ונרשם תחת אות הקריאה N27TZ. ב-26 באפריל 06 הועברה הבעלות ל-  Westwind 293 LLC וב-4 באוגוסט 11 לחברת התעופה  Canal Air LLC . ב-27 באוקטובר 11 נמכר לחברת  Aviation Resource Group Inc העוסקת בקנייה ומכירת מטוסים, ניהול ציי מטוסים ומסחר בחלקי חילוף,וב-3 בינואר 12 עברה הבעלות לנאמנות בנק יוטה.ב-13 בדצמבר 12 נמכר לבעלים פרטיים וב-25 באפריל 15 נמכר לחברת SPARROW AIRCORP INC מדובר שבדלאווייר.

שתפו את המאמר

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on print

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *