עם לכתם מאיתנו של פלטיאל מקלף וחיים טננבאום (ארזי),בוגרי קורס הטייס בבייקרספילד, נספר על קורס הטייס הזה.
אלינור רודניק, ביתו של אוסקר רדניק, אחד מהיהודים העשירים ביותר בארה”ב בשנות ה-40, היתה בעלת שדה תעופה פרטי שהיה ממוקם בכניסה הדרומית של העיר בייקרספילד שבמדינת קליפורניה, ובעלת רשיון טייס פרטי. משדה תעופה זה הופעלו מטוסים פרטיים, מוניות אויר, וגם בית ספר לטיסה שלימד להגדר רשיון פרטי ורשיון מכשירים.
רודניק שמעה על פעילות הרכש של אל שווימר בארצות הברית, ויצרה קשר עם טדי קולק , שהיה באותן שנים מרכז משלחת אירגון ההגנה בארה”ב וגם עסק ברכש, נפגש רבות עם רודניק ויחד החלו ברכש מטוסים, חלפים ונשק לטובת הישוב. באחת הפגישות הללו הציעה לו רודניק להכשיר במסגרת ביה”ס לטיס שבשדה התעופה שלה , מספר אנשי אירגון ה”הגנה” ששהו בארה”ב וצעירים מארץ ישראל, כדי שיחזרו לארץ ויטוסו במסגרת “שירות האויר” של ההגנה, הגוף שקדם לחיל האויר. משה גורן שעליו הוטל לבחור חמישה עשר מועמדים לקורס, חיפש בין סטודנטים ארץ ישראליים שלמדו בארה”ב, והתחיל מכאלו שהיו מפקדים בפלמ”ח. אולם היתה זו משימה קשה ולבסוף הצליח לגייס שלושה עשר מועמדים.
באחד במרץ 1948 הגיעו החניכים לשדה התעופה. החניכים היו עודד אברבנאל, אמנון ברמן, שרה גוברמן, דן (פיטר) גילברט, דוד דנקנר, משה הירש (עופר), ביל (בר עתיד) וילנצ’וק (ארד), מאיר חופשי, חיים טננבאום, זהרה לויטוב, שלמה לנדאו (להט), פלטיאל מקלף ועמנואל רוטשטיין. מתוך הקבוצה הזו, רק לעודד אברבנאל ולמאיר חופשי היה נסיון טייס קודם.

הקורס נמשך 4 חודשים והיה חשאי כדי שלא יתגלה לסוכני הבולשת הפדרלית. במהלכו טסו החניכים בהדרכתם של שלושה מדריכי טיסה יוצאי הצבא האמריקאי שנשכרו ע”י רודניק-ג’ים קנילי, פול קליסי ופיט מאבל , על מטוסים קלים על מטוסי אימון דו מושביים, ואף על מטוסי ססנה AT-17 דו מנועיים.
מתכונת הקורס היתה אותה מתכונת מרוכזת ששימשה להכשרה מהירה של טייסים במלחמת העולם השנייה. הם למדו את תורת הטייס ואת מקצועות האוירודינמיקה ומטאורולוגיה, ובערב השתתפו בשיעורי ניווט שהועברו לטייסי מילואים של ח”א האמריקאי במכללה בעיר הסמוכה.
בשלב הראשוני טסו החניכים על מטוסים קלים כגון אירונקה צ’מפיון ולוסקומב סילבאייר,על מטוסי פיירצ’יילד PT-19 ו- PT-26 כ-70 שעות, בשלב הבסיסי טסו על מטוסי BT-13 כ-70 שעות ובמתקדם על מטוס AT-16. היות ובביה”ס היה מטוס אחד מסוג זה, הספיקו לטוס עליו מעט שעות עד שפוזר הקורס ביוני 1948 לאחר שסוכני הבולשת גילו את המתרחש. במהלך הקורס הודחו אמנון ברמן בשל ויכוחים עם רודניק וכן דן גילברט שריסק מטוס באחת מנחיתותיו, ואילו פלטיאל מקלף ושרה גוברמן נישאו.
חניכי הקורס הגיעו ארצה, הוצבו בטייסת א’ בשדה דב והשתתפו בקרבות מלחמת השחרור למעט דן גילברט. גב’ רודניק דאגה להעביר להם כנפי טייס קטנות ממתכת ועליהן חרוטות המילים: בייקרספילד איירפארק. היא הועמדה לדין בארה”ב באשמה של הפרת הנייטרליות האמריקאית ונידונה לשנת מאסר על תנאי ולקנס כבד.
יש לציין ולהבליט את שתי הטייסות שסיימו את הקורס בבייקרספילד זהרה לויטוב ושרה מקלף (גוברמן). הן היו הטייסות הראשונות בחיל האוויר הישראלי וזוהי נקודה היסטורית.
זהרה נהרגה בעת המראה בעמק המצלבה (המנחת של ירושלים במלחמת העצמאות), במטוס היה גם עמנואל רוטשטיין וגם הוא נהרג. בעקבות תאונה זו קורקעה שרה מקלף ומונתה לקצינת המבצעים של טייסת 100 בשדה דב בתל אביב.
אשמח לעדכון זה.