4X-AVZ ATR-72

תולדותיו של מטוס ארקיע 4X-AVZ שנמכר.

פרטי המטוס:

דגם: ATR.72-500/ATR.72-212A

יצרן: ATR ,איטליה וצרפת

מספר יצרן: 577

תאריך יצור:

HB-ACE, עדיין בצבעי ארקיע נוחת בברטיסלבה, ספטמבר 15

תולדות המטוס:

המטוס ביצע את טיסת הבכורה בתאריך 23 בנובמבר 1998 תחת הרישום הצרפתי שהוקצה ליצרן F-WWEN. סופק לארקיע ב-6 בדצמבר 1998, הגיע ארצה ונרשם ע”ש החברה תחת אות הקריאה 4X-AVZ. מאז הופעל ע”י החברה לטיסות פנים ארציות לחיפה,אילת,ובטיסות בינלאומיות לעמאן, ללרנקה ולאיי יוון.

ביום 24 ביוני 2015 בשעה 12:23, היה המטוס מעורב באירוע חליפה קרובה. מתוך אתר החוקר הראשי:

המטוס הצטרף לתחום פיקוח מגדל אילת, בדרכו לנחיתה בשדה. באותו הזמן, בחלקו הדרום-מערבי של תחום פיקוח אילת ביצע מטוס צסנה 172 משימת צילום. לאחר חליפת תנועה נגדית שהמריאה מאילת, צוות טיסת ארקיע הונחה להנמיך לנקודת KITOR, לגובה 4,000 רגל מעפ”י ולאחריה לגובה 3,000 רגל מעפ”י לנקודה SADDE. פקח מגדל אילת דיווח לצוות טיסת ארקיע על מטוס הצסנה המצלם, אותו הנחה להיות מערבית לציר ההנמכה של טיסת ארקיע. זמן קצר אח”כ הונחה צוות ה – ATR להנמיך לנקודה DAKAR.

צוות ה – ATR החל להנמיך דרומה, על פי התהליך הגישה לגובה 1,500 רגל מזרחית לקו החוף. חצי דקה לאחר תחילת ההנמכה, כאשר טיסת ארקיע הייתה בגובה 2,200 רגל מעפ”י, התקבלה בתא הטייס התראת RA CLIMB  TCAS. (התרעת התנגשות) ההתרעה התקבלה כשהיו שני המטוסים במרחק של מייל אחד ביניהם ובאותו הגובה. צוות טיסת ארקיע טיפס מיידית וחלף מזרחית למטוס הצסנה במרחק של כחצי מייל, עצר את הטיפוס בגובה 2,700 רגל מעפ”י, התרחק ממטוס הצילום, המשיך בגישה לנחיתה וביצע נחיתה, ללא אירועים חריגים.

המטוס יצא משירות בתאריך 30 באוגוסט 2015 ונמכר לחברת התעופה השוויצרית Farnair Switzerland. נרשם בשוויץ תחת אות הקריאה HB-ACE. נמכר לחברת ASL Airlines.

מסיע בשדה התעופה פרנץ ליסט בבודפשט (Photo: Viktor László)

שתפו את המאמר

מנוי
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

מאמרים אחרונים

קטגוריות

ניוזלטר מרקיע שחקים

הירשמו לניוזלטר של מרקיע שחקים ותהיו הראשונים לדעת על מאמרים ועדכונים חדשים באתר!

תודה על הרשמתך
0
Would love your thoughts, please comment.x