תאונת נשר 02

פרטי המטוס:

דגם:נשר

יצרן: התעשיה האוירית.

מספר יצרן:11

מקור: IAF PDB

פרטי האירוע: בעת הורדת גלגלים לפני נחיתה בבסיס עציון בתאריך 3 בפברואר 74,לא נדלקה נורת חיווי מצב מטה של כן הנסע הימני במטוס נשר 02.מחוון מצב כני הנסע במטוסי הדלתא של חיל האויר כולל 3 נורות חיווי ירוקות שצריכות להידלק כשכני הנסע  במצב מטה ונעולים.

הטייס יצחק ניר לחץ על המנורה לבדיקה וזו נדלקה,משמע שהנורה תקינה ושכן הנסע אינו נעול.ניר העלה את כני הנסע והוריד אותם שוב בעזרת מערכת החירום אך המנורה עדיין נשארה כבוייה. הטייס דיווח למגדל על מצבו וקיבל הוראה לנטוש את המטוס.הוא נטש את המטוס בשלום מערבית לבסיס.

מספר ניר בראיון לביטאון חיל האויר:

“זה היה ממש לפני הנחיתה, לקראת ההקפה האחרונה. מערכת החיווי העבירה נתונים שגויים  ולא יכולתי לדעת אם הגלגלים בחוץ. ההוראות במקרה כזה בנשרים ובמיראז’ים אומרות לא לנסות להנחית, אלא לנטוש מייד….היו לי 4 דקות של דלק, שזה הרבה זמן לתכנן נטישה. סמוך לבסיס עציון הודעתי למוביל שכבר נחת “אני נוטש” וביקשתי ממנו יקרא לי מספר המטוס את הפרק על נטישה. הוא קרא ואני ביצעתי.מילה במילה. ישרתי את המטוס, הקטנתי מהירות ונטשתי. בדיוק לפי הספר. נטישה לדוגמה. אחרי שנטשתי, המטוס המשיך לטוס , ישר לחלוטין ונחת נחיתה כמעט מושלמת באמצע המדבר.”  

תודתנו ליפתח גת על העזרה בפרטים

שתפו את המאמר

מנוי
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

מאמרים אחרונים

קטגוריות

ניוזלטר מרקיע שחקים

הירשמו לניוזלטר של מרקיע שחקים ותהיו הראשונים לדעת על מאמרים ועדכונים חדשים באתר!

תודה על הרשמתך
0
Would love your thoughts, please comment.x