תאונת מוסקיטו 2115

נכתב ע”י אבינעם מיסניקוב

פרטי המטוס:

דגם: D.H.98 מוסקיטו T.MK.III

יצרן: דה הוילנד, בריטניה

תיאור האירוע:
בשנת 1953 הוחלט במטה חיל-האוויר כי חשוב להפגין בפני פרחי הטיס של החיל את יכולותיו ורמות הביצוע של מטוס המוסקיטו מפני שבחייל נפוצו שמועות שמטוסי המוסקיטו העשויים מעץ, שאך הגיעו מצרפת שם נרכשו, אינו אמין ויכול להתפרק באויר,ופרחי הטייס והנווטים סירבו להיות מוצבים בטייסות המוסקיטו.

ביום א’, ה-27 בדצמבר 1953, לקראת מסדר הכנפיים, התקיימה בבית הספר לטיסה בכפר סירקין תצוגה אווירית בה השתתפו גם מטוסי המוסקיטו , כשהכוונה היתה להציג את ייחודו הבולט של המטוס: עובדת היותו דו מנועי.את המבנה הוביל מפקד טייסת 110 רס”ן הוגו מרום.

בתצוגה השתתפו ארבעה מטוסים של טייסת אבירי הצפון שטסו במבנה מכונס. לפי התוכנית,אחרי כמה שניות כל טייס סגר מנוע אחד והניץ את המדחף. המבנה עבר מצפון לדרום ובגובה נמוך מעל כפר סירקין. תוך כדי פנייה, הטייסים היו אמורים להניע את המנוע ולהמשיך לטוס.

במהלך הפנייה ביקש אחד הטייסים במבנה,סגן אליעזר חזן, טייס מוסקיטו צעיר , מהמכונאי שטס איתו להניע את המנוע הסגור,אך הוא סגר את ברז הדלק של המנוע הפועל. שניות ספורות לאחר מכן המטוס התרסק אל הקרקע. חזן והמכונאי טר”ש עזרא אטלס נהרגו במקום.

שתפו את המאמר

מנוי
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
0
Would love your thoughts, please comment.x