פרטי המטוס:
דגם: A-4E סקייהוק
יצרן:דגלס,ארה”ב

פרטי האירוע:
שלישיית מטוסי עייט של טייסת 110 (מבנה “וילנסקי”) יצאה בשעה 07:30 בבוקר יום ג’, י”ג בתשרי תשל”ד, ה-9.10.73 ,לתקיפת קלע בגזרת פורט סעיד, צפונית-מערבית למוצב בודפשט. את המבנה הוביל רס”ן אברהם וילן, מספר 2 היה מפקד הכנף אל”מ זוריק לב ומס’ 3 היה סג”מ שלמה לירן (זלצמן).
המבנה טס בגובה נמוך עד נח”ל ים,פנה לכיוון בלוזה ואז הנמיך לגובה נמוך ביותר וטס מעל לברדאוויל עד למטרה. ביציאה מיעף הקלע, נראה מטוסו של זוריק מנמיך תוך הטייה שמאלה, ופגע בים בזוית תלולה.
סיפר וילן: (מתוך “מלחמת יוה”כ-עמותת ח”א-דפי מורשת”)
“נכנסנו אל היעד, הכניסה היתה טובה,שיחררנו את הפצצות,מן המטרה נורתה לעברנו אש תותחי נ”מ.הפכתי את המטוס והורדתי את האף לכיוון מוצב מצרי על לשון היבשה המובילה לכיוון ימת ברדאוויל. מיד לאחר שהטלתי את הפצצות על המטרה, יריתי בתותחים כדי למנוע מהאוייב לירות אש נ”מ,.הנמכתי והבטתי אחורה. ראיתי את מספר 2 חותך בתוך הפנייה, היינו בשלבשל איסוף המבנה בדרך הביתה. “וילנסקי 2” היה מצד ימין שלי, נמוך יותר, הבנתי שהוא מתקשה להבחין באופק בגלל האובך הכבד שהיה במקום. צעקתי לו פעמיים “וילנסקי 2 משוך!” הוא צלל למים. נד מים ענקי התרומם. הייתי נמום, הודעתי לבקרה “וילנסקי 2 נהרג”.” |

בעקבות הדיווח שהעבירו חברי המבנה הופנו למקום מבנה “פוטל” ובו שלושה מטוסי קורנס של טייסת 107 עם הצוותים נחומי-רגב, יפה-בן צבי, שקי-רוזנבלט שהיה בדרכו לתקיפת גשר, וזוג מטוסי סער של טייסת 105, מוטסים ע”י יוסף סלנט ושלמה רוזן, וכן מסוק יסעור ומסוק בל של טייסת 123 נשלחו לחילוץ. המטוסים סרקו את הים מהחוף לכיוון צפון.
מטוס הקורנס מס’ 170 של שקי ורוזנבלט ומסוק בל נפגעו במהלך החיפושים מאש נ”מ מצרית. שקי ורוזנבלט הנחיתו את המטוס הפגוע ברפידים. המטוס החטיא את כבל העצירה וירד מהמסלול.
למחרת זוהתה בים סירת הצלה, ומסוק יסעור נשלח לבדקה. חיפושים שנערכו לאורך החוף מצאו חלק של מטוס עייט שנפלט לחוף והוא זוהה כחלק ממטוסו של זוריק. אחרי שנחתם הסכם השלום עם מצרים נעשו עוד מספר נסיונות חיפוש שלא העלו דבר. מטוס העייט וגופתו של זוריק לא נמצאו עד היום. אל”מ זוריק לב מוגדר כחלל צה”ל שמקום קבורתו לא נודע.