הפלת קורנס 137

פרטי המטוס:

דגם:F-4E-40-MC פאנטום II

יצרן:מקדוננל דגלס, ארה”ב

מספר יצרן:3561

מס’ חא”א:68-0434

פרטי האירוע:

יום 19 באפריל 74 היה עוד יום במלחמת ההתשה הארוכה עם סוריה לאחר מלחמת יום הכיפורים. ביום זה,בצעו מטוסי ח”א 308 גיחות תקיפה היה זה יום קשה עבור חיל האויר וטייסיו.

בקרבות אויר שנערכו מול מטוסי ח”א הסורי הפיל אברהם שלמון מטייסת 101  2 מיגים. ביום זה גם אירעה התנגשות שני מסוקי יסעור במחניים (יסעור 143 ויסעור 135, שניהם של טייסת 118, יסעור 143 התרסק וצוותו נספה) , נפגע מטוס עייט  870 של טייסת 110 וטייסו סגן אריה דובנוב נספה, וכן נפגע מטוס קורנס 137 של טייסת 201.

להלן תיאור נפילת מטוס הקורנס:

רביעית מטוסי קורנס של טייסת 201 חמושה בפצצות מונחות, נשלחה לתקוף סוללת טילי SA-6 מבודדת שמוקמה במורדות החרמון, ליד הכפר רוחלה. הובילו את הרביעיה מפקד הטייסת סא”ל איתן בן אליהו ונווטו יהואר גל, מס’ 2 גיל רגב, מס’ 3 אלי זהר ומס’ 4 יגאל סתווי ונווטו בני קרייתי (לימים אל”מ, וראש עירית טבריה).

הרביעיה המריאה מחצור ,טסה צפונה והקיפו את החרמון מצד מערב, הגיעו אל הסוללה, הזוג הראשון משך לגובה, צללו ליעף ההפצצה ושחררו את הפצצות. לאחר מכן תקפו את משגרי הטילים,ובעת התקיפה נורו אל המטוסים טילי זרת. מטוסו של סתווי נפגע ביציאה מהתקיפה,קרייתי נטש אותו  פצוע ונפל בשבי,וסתווי נהרג.

“נפצעתי פעם ראשונה בזמן היציאה מהמטוס ולאחר ונחבטתי במהירות גבוהה מאוד בסלעים שהיו ברכס הרים, ונפצעת קשה בראש”. סיפר קרייתי בראיון ל-עשר TV. “אתה מאוד עסוק בכל התרגולות שלהן הוכנת והוכשרת ואתה עושה את כל הפעולות שצריך כדי לנסות ולהציל את המטוס ואת עצמך. הייתי זמן קצר באוויר ולא היה לי זמן לחשוב וכאשר הגעתי לקרקע, איבדתי את ההכרה. הסתתרתי עד שהסורים גילו אותי”.

קרייתי הוחזר בחילופי שבויים ביוני 74.

שתפו את המאמר

מנוי
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
0
Would love your thoughts, please comment.x