הפלת צפע 337

פרטי המסוק:

דגם
:AH-1S קוברה

יצרן: בל, ארה”ב

תיאור האירוע:

מסוק צפע 337 של טייסת 160 ומסוק נוסף  יצאו לגיחת תקיפה של עמדות נ”מ של המחבלים בלבנון בליל 5 ביוני 82, כמה שעות לפני פרוץ מלחמת שלום הגליל. צוות המסוק כלל את סרן עמיחי ספקטור ואת סרן יוסי קלר.

במהלך התקיפה נותק הקשר עם המסוק והוא הוכרז כנעדר. כשנכנסו כוחותינו לשטח לבנון נמצא המסוק המרוסק בפרדס מדרום מזרח לשפך הזהרני. גופותיהם של ספקטור וקלר  נלקחו ע”י המחבלים לבירות והוחזרו מאוחר יותר

מספר סא”ל (מיל’) צבי קלרון בראיון לביטאון חיל האויר: 1

“יצאנו לסיור בלבנון על-מנת למנוע ירי קטיושות על ישובי הצפון. קטיושות לא היו, אבל איתרנו כלי רכב שנסע עם אורות מעומעמים בצורה חשודה וירינו עליו. תותח נ”מ לבנוני שהיה באיזור וראה את רשף הכדורים הנותבים שיצאו מהקנים שלנו, החל לירות לכיווננו. כבר מהרגע הראשון היה ברור לנו שהתותח לא מונחה-מכ”ם ושהוא פשוט יורה לעבר המקום האחרון שבו ראה את רשף הכדורים. לכן השתדלנו להישאר בתנועה מתמדת ובכל זאת המשכנו במשימה. כשנגמר לנו הדלק חזרנו לקלוט את הזוג הבא אחרינו בראש הנקרה.

“באחד המסוקים היו סרן עמיחי ספקטור וסרן יוסי קלר. העברנו להם את המודיעין הנדרש, הזהרנו אותם מהתותח ופנינו לבסיס הצפוני לתדלוק. בעוד אנחנו בגישה לנחיתה, אנחנו שומעים בקשר את מסוק מספר שתיים קורא למסוק מספר אחד. לא נשמעה כל תשובה. ואז מספר שתיים אמר שהוא ראה כדור אש על הקרקע וכנראה מסוק מספר אחד, בו היו קלר וספקטור, נפגע. ההרגשה שלנו, כמו ההרגשה בטייסת בכלל, היתה נוראית. הם היו שני ההרוגים הראשונים של טייסות הקוברה, ועד עכשיו גם האחרונים, שנפלו במשימה מבצעית”.

הערות המערכת:

גיליון 124

שתפו את המאמר

מנוי
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
0
Would love your thoughts, please comment.x