הפלת קורנס 645

פרטי המטוס:

דגם
:F-4E-41-MC פנטום II

יצרן:מקדוננל דגלס, ארה”ב

מספר יצרן:3683

מס’ חא”א:68-0500

תיאור האירוע:

במהלך תקיפת סוללות טק”א סוריות במבצע  “דוגמן 5” ב- 7 באוקטובר 73, בדרך למטרה בגובה 100 רגל ובמהירות 540 קשר חש צוותו של קורנס 645 של טייסת 201  בפגיעה קלה, אך המשיך במשימה.

בהמשך הטיסה נדלק חיווי אזהרה של מנוע שמאל. הטייס מאיר שני השליך את הפצצות  ומשך לגובה 500 רגל בפניה שמאלית. תוך כדי הטיסה מערבה נפגע המטוס שנית מנ”מ, והלחצים ההידראוליים החלו לרדת. לאחר שהצוות חשב  שחצה את הגבול, החל המטוס לגלגל שמאלה, השליטה עליו אבדה  והצוות שני והנווט אברהם עשהאל נטש ונפל בשבי.

סיפר עשהאל בראיון לאייל לוי (פורסם ב “מעריב” ב-30 בנובמבר 2019)

…לא היה מודיעין בגלל שהיה מדובר בכאוס של הימים הראשונים וסוללות הטילים התקדמו ולא היו במטרות שנשלחנו לתקוף. היינו חשופים, וממה נפגע המטוס? אש נ”מ. הטייסת איבדה באותו מבצע שישה מטוסים. הייתי עם מאיר שני, הטייס, ונאלצנו לנטוש. אגב, שרידי המטוס עדיין בשטח ליד מושב קשת”….

….כשאנחנו הופלנו, המטוס קיבל מכה, רעידה, נדלקו נורות ואחרי זה רצף של דברים. פאניקה? ממש לא. אתה כולך אדרנלין כדי לעשות את הדבר הכי מקצועי שיאפשר לך לחזור הביתה עד שאתה מבין שזהו, אין יותר שליטה על המטוס. מדובר בשניות. שני אמר ‘תתכונן, נוטשים’ ומשך בידית. הנווט יוצא ראשון, הטייס אחריו, לכן צנחתי יותר מזרחית והוא יותר מערבית, אבל מה לעשות, זה היה על ציר הנפט, הסורים ראו אותנו וירו. אני נחתי על הקרקע עם שתי רגליים בריאות, אבל כשהסורים הגיעו, הבכיר שביניהם לקח לי את השעון והשני לקח לי את הרגל. אני זוכר את הכדורים שיצאו לו מהקלצ’ניקוב כשהייתי עם ידיים למעלה”.

שתפו את המאמר

מנוי
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
0
Would love your thoughts, please comment.x