פרטי המטוס:
דגם: 300L
יצרן: אקסטרה פלוגפרודקשנס אונד ורטיבס, הונקס, גרמניה
מספר יצרן:124
תיאור האירוע: (מקור: דו”ח חקירת התאונה)
ביום 31 באוקטובר 2001 המריא המטוס משדה התעופה בהרצליה וטס צפונה לאיזור אימונים 8. לאחר תרגול באיזור ביקש הטייס אישור מהבקרה האיזורית לעבור לאזור אימונים 12 ושם הוגבל לגובה טיסה מינימלי של 1,000 רגל היות מסוק שריחף באיזור.
הוא נראה כשהוא נכנס לאיזור האימונים וביצע פנייה של 270 מעלות וכשהיה בכיוון דרום מזרח, ביצע תרגילי אירובטיקה ואז נעלם ממסכי המכ”מ. הסתבר שהמטוס צלל לקרקע כמעט אנכית תוך ביצוע 3-4 פניות 90 מעלות ועצירה ואז פגע בקרקע בשדה פתוח ליד הרפתות של כפר ויתקין והתרסק.
מדו”ח חקירת התאונה עולה, שהגורם האפשרי לתאונה היה, שבעת הצלילה הנוסע הקדמי הפעיל לחץ שלא במתכוון על מוט ההיגוי הקדמי, כנראה עקב רפיון רצועות המושב, ומנע מהטייס למשוך את מוט ההיגוי ולהיחלץ מהצלילה.
יושבי המטוס, סא”ל (מיל’) אליהו מנחם (מן), ואליעזר תורג’מן נספו בתאונה.