תאונת קוויקסילבר 4X-HDN

פרטי המטוס:

דגם:קוויקסילבר GT-500

יצרן:אייפר איירקרפט,מפעל טמקולה,במדינת קליפורניה,ארה”ב

מספר יצרן:0024

שנת יצור:1991

צולם לפני התאונה ע”י רמי מזרחי


פרטי האירוע:

ביום שישי,8. במאי 2009 המריא המטוס ממנחת ראשון,וטייסו טס דרומה ומזרחה .לאחר שעבר את בית חנן  והיה מעל לחלקה הצפוני של נס ציונה החל המנוע לאבד כוח והמטוס החל מאבד גובה.הטייס פתח מצערת עד סוף המהלך אך המטוס המשיך לאבד גובה.כשהגיע לגובה 150 רגל מעפ”ש,החליט הטייס לחזור על עקבותיו.הוא החל בפניה ימינה,ביצע תמרון  ואז פגע בעץ זית  בחצר בית ברחוב רותם שבעיר,סבסב מעט לימין ,פגע בקיר הבית והתרסק לחצר הבית.

הטייס נפצע קשה והנוסע שישב מאחוריו לא נפגע.הם חולצו ע”י דייר הבית ושלושה אחים שעבדו בפיצריה סמוכה .הטייס פונה ע”י כוחות ההצלה כשהוא מורדם ומונשם לבית החולים אסף הרופא בצריפין.

למקום הגיעו חוקר התאונות הראשי של רת”א יצחק רז וצוותו והחלו בחקירת האירוע.מעיון בדו”ח חקירת התאונה שפורסם ב-8.5.09  עולה, שהתאונה נבעה מפעולות אחזקה לקויות שהטייס ביצע במטוס,וכן עקב התמהמהותו בביצוע נחיתת אונס במקום מתאים כשגילה את תקלת המנוע,וכן שהחלטתו לחזור על עקבותיו היתה שגויה.

כן קובע הדו”ח שהטייס יצא לטיסה הזו בניגוד לנוהלים וגם לא שם לב לכך שמשקל ההמראה של המטוס היה כ-50 ק”ג מעל למותר.שילוב של משקל יתר,ותקלת המנוע שנבעה כתוצאה מהתנתקות קטע מצינור הפליטה של המנוע וכתוצאה מכך איבוד כוח,גרמו לתאונה.

אתר ההתרסקות (צילום:אבי מועלם YNET)

שתפו את המאמר

מנוי
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
0
Would love your thoughts, please comment.x