פרטי המטוס:
דגם: AT-6A טקסן
יצרן:נורת’ אמריקן, ארה”ב
מספר יצרן:
מספר חא”א:
תולדות המטוס:
הרוורד 1104 (או כפי שסומן במלחמת העצמאות “ב-66”) הופעל באחד מבתי הספר לטיסה של הצבא האמריקאי במלחמת העולם ה-2, ולאחר המלחמה הוכרז כעודפים , הועבר למנהלת מכירת נכסי המלחמה ונמכר לבעלים פרטיים בארה”ב. נרכש ע”י שליחי הרכש והועבר ארצה.
המטוס היה מאותם מטוסי הרוורד ראשונים שהגיעו לחיל האויר ושהורכבו עליהם בכנף 22 בעקרון ארבעה נושאי פצצות תחת כל כנף, לפצצות קלות דגם A/50/15. מטוסים אלו הופעלו ע”י גף 35 בבסיס עקרון, ויצאו להפצצות על הכוחות המצריים בנגב הצפוני במלחמת העצמאות.
המטוס יצא משירות לאחר תאונה ביום 29 בדצמבר 1948 בה פצצה שלא השתחררה בנושא הפצצות הקיצוני בכנף השמאלית השתחררה והתפוצצה בנחיתה. הטייס, מתנדב המח”ל הקנדי ריצ’ארד דוגארטי הצליח לבצע נחיתת גחון מוצלחת מצד ימין של המסלול.
בדו”ח על מצבת המטוסים בחיל האויר ממאי 1952 נכתב כי בקשה למחיית המטוס הוגשה לראש אג”ד ב-27 במאי 1949 “ולא טופלה”. באותו דו”ח נכתב כי “חלק מהשלד נמצא בחלקת הגרוטאות בכנף 22. לרגלי התאונה ב-29.12.48 הוגשה בקשה ע”י המהנדס הראשי להורדתו מהספרים ביום 27 במאי 49, טרם נענה. המטוס אינו מופיע במצבה של אף יחידה. היה על מצבת כנף 22 בתקופה 28.2.49-23.7.49. “
כפי הנראה ששרידי המטוס נמכרו לבסוף לגרוטאות.