פרטי המטוס:
דגם: NT-AT-6B טקסן
יצרן:נורת’ אמריקן אויאיישן,מפעל דאלאס, טקסס,ארה”ב
מספר יצרן:84-7666
מס’ חא”א:41-17288
תולדות המטוס:
לאחר יצורו נקלט באחד מבתי הספר לטיסה הרבים של הזרוע האוירית של צבא ארה”ב שנפתחו ברחבי ארה”ב לאימון טייסים.בעת שהופעל ע”י טייסת No.92 SEFTS עבר תאונה בבסיס סאלפילד שבמדינת אלבאמה בתאריך 9 ביוני 1943, ספג נזק סוג 3 ותוקן.
לאחר שהסתיימה מלחמת העולם השנייה הוכרז כעודפים ולבסוף נמכר לבזיל פ.אוטרי מבירמינגהאם שבמדינת אלבמה ונרשם על שמו במנהל התעופה הפדראלי בתאריך 28 בפברואר 1946 תחת אות קריאה NC55552.
ב-26 ביוני 1946 נרשם ע”ש “שירות טיסה בירמינגהאם”,כנראה חברה של אוטרי, וב-4 בדצמבר 1946 נרשם ע”ש וו.ג’.בארנס מפיטסבורג שבפנסילבניה.ב-13 במרץ 1948 נרשם ע”ש קארל הובגארד, בעליו של חברת “מכון המחקר של אמריקה” מניו יורק, שמכר אותו לנציגי הרכש של ממשלת ישראל.
הגיע לחיל האויר ושימש לאימון בביה”ס לטיסה תחת מספר זנב 1114.
בביקורת תחזוקה שנערכה למטוס ביחידת האחזקה האוירית נמצא שישנה “חלודה בין גבישית בכל המטוס, אין אפשרות תיקון”. אישור מחייה הוצא בתאריך 7 בפברואר 1954 והמטוס יצא משירות והועבר להדרכה בבי”ס המקצועי “הולץ”. לאחר שנים רבות שופץ ע”י מדריכי בית הספר לתצוגה במוזיאון חיל האויר בחצרים והועבר לשם.
לאחר שהוחלט על צמצום מספר המטוסים שבתצוגה במוזיאון, הועבר לבסיס תל נוף ושם הוא משופץ שוב לתצוגה ע”י “צוות סלע”.