פרטי המטוס
דגם: 737-2M8 ADVANCED
יצרן: בואינג, ארה”ב
מספר יצרן: 21736
מספר ייצור: 557
כינוי: “שרה”
תולדות המטוס
המטוס נגלל ב-2 בפברואר 1979 וביצע את טיסת הבכורה ב-16 בפברואר. ב-1 במרס 1979 סופק המטוס לחברת טראנס יורופיאן אירווייז (TEA) מבלגיה תחת הרישום OO-TEL והוא כונה “אנטוורפן”.
הושכר לחברה הלובית ליביאן ערב איירלינס בין ה-8 באוקטובר 1979 ועד ל-25 במרס 1980.
אל על שכרה את המטוס בין ה-1 באוקטובר 1980 ועד ל-30 ביוני 1982. הרישום הישראלי בוטל לאחר שהמטוס הוחזר למשכיר.
במוסך אל על בצביעה, 1980 (צילום:ישראל סאן, אוסף אוני’ הרוורד) | לאחר הצביעה (צילום:ישראל סאן, אוסף אוני’ הרוורד) |
TEA השכירה את המטוס לחברת רוטרדם איירלינס ההולנדית בין נובמבר 1983 למרץ 1984. הוא נשא שם את אות הקריאה PH-RAL ואת השם “דלפסהאבן”. חברת TUR הטורקית חתמה על הסכם לשכירת המטוס ואף ניתן לו אות קריאה טורקי TC-ATU אך ההסכם לא יצא לפועל.במקומו הושכר המטוס לסניף הבריטי של טראנס יורופאן כ-G-BTEB ב-20 בפברואר 1989, שמצידו השכיר את המטוס לחברת איר ניגואיני מפפואה וגינאה החדשה בין 1 בנובמבר 1989 ל- 1 במרס 1990 וגם לחברת ג’י בי אירוויז ב-2 בנובמבר 1990. חברה זו רשמה את המטוס בבריטניה ב-16 בנובמבר 1990 והוא קיבל את אות הקריאה G-IBTX ואת הכינוי “פיקו ריבו”.
G-BTEB בשירות TEA בריטניה (Photo:Pedro Aragao) | בשירות רוטרדם איירליינס ׁׁ(מקור:ויקימדיה) |
המטוס הוחזר לחברת ליסקו בינואר 1993 והושכר לחברת יורופ אירו סרוויס הצרפתית ב-30 במרס 1993 כ-F-GLXG. זו שינתה את שמה לאירופה אירלינס בשנת 1993. נמכר לאיר טולוז 18 באפריל 1995.
F-GLXG בשירות יורופ איירליינס (Photo:Iberian Spotters) | בשירות אייר גואדלופ |
נרכש ע”י לוקליז אויאיישן ונרשם כ-TF-ELM. הושכר לאייר גואדלופ ב- 11 בדצמבר 1998 ולאייר מרטיניק. המטוס הופעל גם ע”י חברת איסלנדספלוג. נראה מאוחסן בש”ת שאטורו-דלוס (מרסל דאסו) בצרפת באוגוסט 2001.