בואינג 737 4X-ABL

פרטי המטוס

דגם: 737-2M8 ADVANCED

יצרן: בואינג, ארה”ב

מספר יצרן: 21736

מספר ייצור: 557

כינוי: “שרה”

תולדות המטוס

המטוס נגלל ב-2 בפברואר 1979 וביצע את טיסת הבכורה ב-16 בפברואר. ב-1 במרס 1979 סופק המטוס לחברת טראנס יורופיאן אירווייז (TEA) מבלגיה תחת הרישום OO-TEL והוא כונה “אנטוורפן”.

בשירות TEA. (תמונה  Pedro Aragao)

הושכר לחברה הלובית ליביאן ערב איירלינס בין ה-8 באוקטובר 1979 ועד ל-25 במרס 1980.

אל על שכרה את המטוס בין ה-1 באוקטובר 1980 ועד ל-30 ביוני 1982הרישום הישראלי בוטל לאחר שהמטוס הוחזר למשכיר.

במוסך אל על בצביעה, 1980
(צילום:ישראל סאן, אוסף אוני’ הרוורד)
לאחר הצביעה
(צילום:ישראל סאן, אוסף אוני’ הרוורד)

TEA השכירה את המטוס לחברת רוטרדם איירלינס ההולנדית בין נובמבר 1983 למרץ 1984. הוא נשא שם את אות הקריאה PH-RAL ואת השם “דלפסהאבן”. חברת TUR הטורקית חתמה על הסכם לשכירת המטוס ואף ניתן לו אות קריאה טורקי TC-ATU אך ההסכם לא יצא לפועל.במקומו הושכר המטוס לסניף הבריטי של טראנס יורופאן כ-G-BTEB ב-20 בפברואר 1989, שמצידו השכיר את המטוס לחברת איר ניגואיני מפפואה וגינאה החדשה בין 1 בנובמבר 1989 ל- 1 במרס 1990 וגם לחברת ג’י בי אירוויז ב-2 בנובמבר 1990. חברה זו רשמה את המטוס בבריטניה ב-16 בנובמבר 1990 והוא קיבל את אות הקריאה G-IBTX ואת הכינוי “פיקו ריבו”.

G-BTEB בשירות TEA בריטניה (Photo:Pedro Aragao)בשירות רוטרדם איירליינס ׁׁ(מקור:ויקימדיה)

המטוס הוחזר לחברת ליסקו בינואר 1993 והושכר לחברת יורופ אירו סרוויס הצרפתית ב-30 במרס 1993 כ-F-GLXG. זו שינתה את שמה לאירופה אירלינס בשנת 1993. נמכר לאיר טולוז 18 באפריל 1995.

F-GLXG בשירות יורופ איירליינס (Photo:Iberian Spotters)בשירות אייר גואדלופ

נרכש ע”י לוקליז אויאיישן ונרשם כ-TF-ELM. הושכר לאייר גואדלופ ב- 11 בדצמבר 1998 ולאייר מרטיניק. המטוס הופעל גם ע”י חברת איסלנדספלוג. נראה מאוחסן בש”ת שאטורו-דלוס (מרסל דאסו) בצרפת באוגוסט 2001.

שתפו את המאמר

מנוי
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
0
Would love your thoughts, please comment.x