בואינג 737 4X-ABL

פרטי המטוס

דגם: 737-2M8 ADVANCED

יצרן: בואינג, ארה”ב

מספר יצרן: 21736

מספר ייצור: 557

כינוי: שרה

בואינג 4X-ABL נושא את הכתובת “לאילת באהבה”, ש”ת אתונה,
אפריל 82 (Photo:Johan Ljungdahl)

תולדות המטוס

המטוס נגלל ב-2 בפברואר 1979 וביצע את טיסת הבכורה ב-16 בפברואר. ב-1 במרס 1979 סופק המטוס לחברת טראנס יורופיאן אירווייז (TEA) מבלגיה תחת הרישום OO-TEL והוא כונה “אנטוורפן”.

בשירות TEA. (תמונה  Pedro Aragao)

הושכר לחברה הלובית ליביאן ערב איירלינס בין ה-8 באוקטובר 1979 ועד ל-25 במרס 1980.

אל על שכרה את המטוס בין ה-1 באוקטובר 1980 ועד ל-30 ביוני 1982הרישום הישראלי בוטל לאחר שהמטוס הוחזר למשכיר.

במוסך אל על בצביעה, 1980
(צילום:ישראל סאן, אוסף אוני’ הרוורד)
לאחר הצביעה
(צילום:ישראל סאן, אוסף אוני’ הרוורד)

TEA השכירה את המטוס לחברת רוטרדם איירלינס ההולנדית בין נובמבר 1983 למרץ 1984. הוא נשא שם את אות הקריאה PH-RAL ואת השם “דלפסהאבן”. חברת TUR הטורקית חתמה על הסכם לשכירת המטוס ואף ניתן לו אות קריאה טורקי TC-ATU אך ההסכם לא יצא לפועל.במקומו הושכר המטוס לסניף הבריטי של טראנס יורופאן כ-G-BTEB ב-20 בפברואר 1989, שמצידו השכיר את המטוס לחברת איר ניגואיני מפפואה וגינאה החדשה בין 1 בנובמבר 1989 ל- 1 במרס 1990 וגם לחברת ג’י בי אירוויז ב-2 בנובמבר 1990. חברה זו רשמה את המטוס בבריטניה ב-16 בנובמבר 1990 והוא קיבל את אות הקריאה G-IBTX ואת הכינוי “פיקו ריבו”.

G-BTEB בשירות TEA בריטניה (Photo:Pedro Aragao)בשירות רוטרדם איירליינס ׁׁ(מקור:ויקימדיה)

המטוס הוחזר לחברת ליסקו בינואר 1993 והושכר לחברת יורופ אירו סרוויס הצרפתית ב-30 במרס 1993 כ-F-GLXG. זו שינתה את שמה לאירופה אירלינס בשנת 1993. נמכר לאיר טולוז 18 באפריל 1995.

F-GLXG בשירות יורופ איירליינס (Photo:Iberian Spotters)בשירות אייר גואדלופ

נרכש ע”י לוקליז אויאיישן ונרשם כ-TF-ELM. הושכר לאייר גואדלופ ב- 11 בדצמבר 1998 ולאייר מרטיניק. המטוס הופעל גם ע”י חברת איסלנדספלוג. נראה מאוחסן בש”ת שאטורו-דלוס (מרסל דאסו) בצרפת באוגוסט 2001.

שתפו את המאמר

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on print

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

גלילה למעלה