פרטי המטוס:
דגם: 737-73S-WL
טיפוס: מטוס נוסעים
יצרן:בואינג,ארה”ב
מספר יצרן:29081
מספר קו יצור:215
טיסה ראשונה :15.2.99

תולדות המטוס:
המטוס ביצע את טיסת הבכורה כשהוא נושא סימן רישום זמני N1786B שהוקצה עבור בואינג לטיסות הניסוי והרישוי. סופק למזמין, חברת פגסוס אויאיישן, הוחכר לחברת התעופה ישראייר ב-29.4.99 ונרשם תחת סימן הרישום 4X-ABR. המטוס הופעל בקוי החברה ליעדים באירופה כגון אמסטרדם, לנדון, קופנהאגן, בודפשט ופראג.
ב-22.6.00 התפתחו רעידות חזקות בנחיתה בנתב”ג מלוות בנזקים למטוס. נחת בשלום.
הוחזר בתאריך 8.11.00 לפגאסוס אויאיישן כשהוא נושא סימן רישום הולנדי PH-AAQ. הוחכר לחברת טיסות השכר התורכית סאן אקספרס ב-11.12.00 והופעל תחת סימן הרישום התורכי TC-SUF. לאחר מכן הוחכר ב-29.1.03 לחברת המבורג אינטרנשיונל הגרמנית, והופעל בה בקונפיגורצית מושבים Y-148 כשהוא נושא סימן רישום D-AHIE. ב-9.7.2008 הוחכר לחברת סטרלינג יורופיאן, ואוחסן לאחר שיצא משימוש החברה ב-29.10.08.
המפעיל הבא היתה חברת התעופה הקולומביאנית איירס שהחכירה את המטוס ב-2.4.09, והפעילה אותו תחת סימן הרישום HK-4623 .בדצמבר 2009 הורכבו בו כנפוני קצות כנף. בינתיים המטוס נמכר לחברת פמברוק, קיבל את סימן הרישום האירי EI-EEB וממשיך בהחכרה לאיירס מ-29.4.10 ועד 10 עד דצמבר 2011 ואז הוחכר לחברת התעופה LAN Colombia.
במאי 2014 הוחכר לחברת התעופה הצרפתית Europe Airpost וקיבל את סימן הרישום הצרפתי F-GZTF. בנובמבר 2014 הוחכר בחכירת משנה לחברת התעופה Air Transat עד אפריל 2015.
ביוני 2015 הוחכר לחברת התעופה ASL Airlines France, ובדצמבר 2015 הוחכר בחכירת משנה לחברת Air Transat עד אפריל 2016. הוחכר שוב ל-Air Transat מנובמבר 2016 ועד אפריל 2018, ופעם נוספת מנובמבר 2018 ועד דצמבר 2019.
יצא משימוש ב-3 בינואר 2022 ו-3 ימים אחר כך הוכנס לאחסנה בנמל התעופה בסנט את’ן בבריטניה.