רפיד 4X-ACU

פרטי המטוס:

דגם:DH-89B דומיני

יצרן:דה הוילנד,בריטניה

מספר יצרן:6806

תולדות המטוס:

הופעל ע”י חיל האויר המלכותי הבריטי תחת מספר זנב NR817 בימי מלחמת העולם השניה.עם תום המלחמה הוכרז כעודפים ונמכר לחברת “אוירון” הארץ ישראלית.הוטס לא”י וקיבל סימן רישום מנדטורי VQ-PAR.הוטס משדה התעופה בלוד בטיסות החברה בארץ ישראל ולמדינות הערביות השכנות.

רפיד VQ-PAR של חברת אוירון (מקור:ויקיפדיה)

עם פרוץ  מלחמת העצמאות הועבר המטוס  יחד עם יתר מטוסי החברה לשדה דב בתל אביב ו”גוייס” לחיל האויר. בתקיפה של חיל האויר המצרי על שדה דב בתאריך 15.5.48, יום לאחר הכרזת המדינה, המטוס נפגע אולם תוקן והוחזר לשירות.

בשנת 1950 הועבר לחברת ארקיע.ניתן לו אות סימן הרישום הישראלי 4X-ACU שהוצא עוד ב-13.11.49 ע”ש חברת אוירון. הבעלות הועברה ע”ש ארקיע בתאריך 9.3.53 .החברה הפעילה את המטוס בטיסות מלוד לאילת בין השנים 1953-1956 יחד עם מטוס דומה (4X-AEI) שהיה ברשותה.

המטוס הוצא משירות ארקיע בחודש אוגוסט 1957,פורק לגרוטאות ואות הקריאה האזרחי שלו בוטל בתאריך 18 בדצמבר 57.

שתפו את המאמר

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on print

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

גלילה למעלה