פרטי המטוס:
דגם:(767-328ERׂׂ (BDSF
יצרן:בואינג, ארה”ב
מספר יצרן:27135
מספר גוף:493
שנת יצור:1993
תולדות המטוס:
הוזמן ע”י חברת המימון הצרפתית Floratina Finance עבור חברת התעופה אייר פראנס.ביצע את טיסת הבכורה ב-28 באפריל 93 כשהוא נושא את סימן הרישום הצרפתי F-GHGI וסופק ב-14 במאי 93.
בדצמבר 03 הוחכר לחברת התעופה הקנדית Zoom Airlines. קיבל בקנדה את סימן הרישום C-GZUM ונכנס לשירות בקוי החברה כשהוא נושא את הכינוי “City Of Ottawa” ואת מספרו בצי החברה 101.בשנת 2007 עברה הבעלות לחברת המימיון AerCap.לאחר שהפסיקה לפעול ב-28 באוגוסט 08, הוטס ב-4 בספטמבר 08 מש”ת גראנד קאש שבמחוז אלברטה בקנדה לאחסנה בשדה התעופה גודייר שבפיניקס, אריזונה. המטוס הוחזר ל-AerCap ב-10 בספטמבר.
ב-11 בספטמבר 08 הועברה הבעלות לבנק וולס פארגו, המטוס קיבל את סימן הרישום האמריקאי N764NA ונמכר לחברת התעופה נורת’ אמריקן איירליינס. יצא משירות ב-1 באפריל 14 והוטס לאחסנה בש”ת פינאל פארק שבמראנה באריזונה.הוחזר לבעלות חברת המימון ב-3 ביוני 14 והוטס למתקני התעשיה האוירית בנתב”ג ב-8 ביוני.
בשנת 2013 נבחרה התעשיה האוירית ע”י ח”א הברזילאי כספק למטוסי תובלה רב משימתיים שכוללים יכולת תדלוק באויר על פלטפורמה של הבואינג 767, להחלפת מטוסי התדלוק המיושנים מדגם KC-137 שבשירות, וזאת לאחר שהתע”א הסבה מטוס 767 לתדלוק עבור ח”א של קולומביה. העסקה עם התע”א כללה הסבת מטוס אחד בישראל ו-3 נוספים בברזיל ע”י חברת אחזקת המטוסים TAP Manutenção e Engenharia Brasil.עם אופציה למטוסים נוספים.עלות העסקה נאמדה ב-250-400 מליון דולר. החוזה נחתם עוד באמצע שנת 14 אך הביצוע התעכב עד לאחר הבחירות בברזיל שנערכו באוקטובר.
ב-24 ביולי 15 נרכש המטוס ע”י חטיבת בדק מטוסים של התעשיה האוירית, קיבל את סימן הרישום הישראלי 4X-AGM לצורך טיסות הניסוי , שופץ והוסב למטוס לתידלוק . קיבל את סימן הדגם 767-328ER-MMTT וביצע שורה של טיסות ניסוי. בסופו של דבר ביטל הלקוח את ההזמנה והמטוס הוסב לתצורת מטען.
-11 בספטמבר 15 נרכש ע”י חברת CargoJet Airways וקיבל את סימן הרישום הקנדי C-FMIJ.הוטס לקנדה ב-11 בספטמבר 15