פרטי המטוס:
דגם:G.159 גולפסטרים 1
יצרן:גרומן, ארה”ב
מספר יצרן:134
שנת יצור:1964
תולדות המטוס:
המטוס קיבל לאחר יצורו את סימן הרישום האמריקאי N754G שנשמר לחברת גרומן במנהל התעופה הפדרלי בארה”ב לצורך טיסות הניסוי והרישוי. ב-10 ביולי 64 נמכר לחברת הפלדה Bethlehem Steel Corporation וסימן הרישום שונה ל-N914BS ושונה שוב ע”י החברה בנובמבר 70 ל-N920BS.
ביולי 86 נמכר לחברת Gulfstream Aviation LTD הבריטית ונרשם במנהל התעופה המלכותי תחת סימן הרישום G-BMPA.הוחכר לחברת התעופה Peregrine Air Services בינואר 90 הוחכר לחברת התעופה הסקוטית Aberdeen Airways, במרץ 90 לחברת Datapost ב-15 ביוני 90 הוחכר לחברת התעופה British Airways עד אוקטובר 90, ב-25 במרץ 91 נמכר לחברת ההשקעות Wisdom Investments Ltd, הרישום הבריטי בוטל כשהמטוס נמכר לחברת התעופה הצרפתית Air Provence International ב-10 באפריל 95 .
ברת התעופה הישראלית איירואל החכירה את המטוס ב-13 באפריל 95 והוא נרשם בארץ כ-4X-ARF. הוחכר לחברת התעופה Trans Air Charter בסווזילנד ונרשם שם כ-3D-ARF בתאריך 27 בדצמבר 99.חזר לארץ ונרשם שוב כ-4X-ARF ב-2 באוגוסט 99, ושוב הוחכר לחברה בסווזילנד ב-27 בדצמבר 99.
אחר מכן נמכר לחברת Norooro CC בדרום אפריקה ונרשם שם ב-22 במרץ 2000 תחת סימן הרישום ZS-ONO. הוחכר לחברת התעופה AirQuarius Aviation מיוהנסבורג, ולחברת Fields Airmotive Charters . באוקטובר 01 עבר לידיים פרטיות בסווזילנד ורישומו הוסב ל-3D-DUE,ב-19 באפריל 04 נמכר לחברת Nelair Aviation Services בדרום אפריקה ורישומו הוסב ל-ZS-PHJ. הוחכר לחברת Fields Airmotive Charters ולחברת Pelican Air Services.
רישום זה בוטל ב-9 בנובמבר 10 כשהמטוס נמכר לבעלים בגינאה המשוונית. ב-9 בנובמבר 11 נמכר לבעלים פרטיים בקונגו ורישומו שונה ל-9Q-CTG.