פרטי המטוס:
דגם:DHC-7 סדרה 102
יצרן:דה הוילנד קנדה,קנדה
מספר יצרן:077
תאריך טיסה ראשונה:17.1.82
תולדות המטוס:
הוזמן ע”י חברת התעופה הדנית מארסק אייר.נרשם ע”ש חברת דה הוילנד קנדה במשרד החבורה הקנדי תחת אות הקריאה C-GFCF לצורך טיסות הניסוי.ב-11 באפריל 82 הוחלף אות הקריאה ל-C-GFQL.סופק לחברת מארסק אייר ב-26.4.82 כשהוא נושא את אות הקריאה הדני שהוקצה לו OY-MBE.
באוגוסט 87 נרכש ע”י חברת PK פינאנס אינטרנשיונל והוחכר מיד חזרה למארסק אייר,שהמשיכה להפעילו עד אפריל 89.המטוס נרכש ע”י חברת הליסינג האמריקאית ליזאייר וקיבל את אות הקריאה האמריקאי N8110N .חברה זו החכירה את המטוס לחברת התעופה לונדון סיטי איירווייז מ-23 במאי 89 . המטוס נשא את אות הקריאה הבריטי G-BOAZ והופעל משדה התעופה החדש בסיטי של לונדון ליעדים בהולנד ובבלגיה עד שהחברה פשטה את הרגל במאי 90. הוחכר לחברת התעופה הבריטית בריימון איירוויז מאותו יום עד 2.4.91,ובאותו יום הוחכר לחברת התעופה בריטיש מידלנד איירווייז עד לנובמבר 93 ואז הוחלף אות הקריאה ל-N76598.אות הקריאה הבריטי בוטל בתאריך 1.10.93.נמכר לחברת ארקיע בנובמבר 93.
עם הגיעו ארצה צורף לצי מטוסי הדאש 7 של החברה והופעל לטיסות מקומיות לאילת ולחיפה וכן ללרנקה שבקפריסין , לעמאן שבירדן ולאיי יוון.בשנים האחרונות להפעלתו הטיס חיילים לבסיסי ח”א המרוחקים.
בסכמת הצביעה הקודמת של ארקיע,נוחת באילת, יוני 98 (Photo:John Maupin) | בדרך לנחיתה בשדה דב, 15.11.09 (צילום:ארזS) |
יצא משירות ב-3.3.10 ונמכר למפעיל בארה”ב.ב-22.3.10 המריא משדה דב בדרכו לארה”ב יחד עם מטוס 4X-AHG בנתיב ורנה-פראג-פרסטוויק (שם נחת ב-23.3 בשעה 12:30,טיסה AIZ101)-קייפלאוויק-ארה”ב. הגיע ליעדו בש”ת מונטגומרי שבמדינת אלבמה ב-26.3.10 .המטוס אוחסן בש”ת דותן שבאלבמה ולאחר מכן הועבר לש”ת העירוני של טורונטו..
סרטון המראה את עזיבת המטוסים אפשר לראות כאן
לאחר נחיתה לתידלוק בפרסטוויק שבסקוטלנד, בטיסת ההעברה לארה”ב (Photo:David Townsend) | מאוחסן בשנת 2010 בשטח חברת קפיטל איירוויז בש”ת העירוני ע”ש בילי בישופ בטורונטו (Photo:Reinhard Zinabold) |