פרטי המטוס:
דגם:DHC-7-102
יצרן:דה הוילנד קנדה, מפעל דאונסוויו, אונטריו, קנדה
מספר יצרן:21
טיסה ראשונה:3 במרץ 80
תולדות המטוס:
המטוס ביצע את טיסת הבכורה כשהוא נושא את סימן הרישום N701GW, וסופק לחברת התעופה גולדן ווסט איירליינס מלוס אנג’לס שבקליפורניה ב-28 במרץ 80.

(Photo:DDM Photos, Erik Johannesson Collection)
החברה פשטה את הרגל ב-22 באפריל 83 והמטוס יצא משימוש בש”ת של לאס ווגאס בנוואדה והוכנס לאחסנה..הוטס למפעל דה הוילנד בדאונסויו להמשך אחסנה ב-24 בדצמבר 83 וסימן הרישום האמריקאי בוטל ב-21 בפברואר 84. באותו יום הועברה הבעלות עליו לחברת דה הוילנד קנדה.
לאחר חודש נרשם המטוס במנהל התעופה האזרחית הקנדית ע”ש חברת Air BC מריצ’מונד שבמחוז בריטיש קולומביה תחת סימן הרישום C-GXPO הוטס מדאונסויו לוונקובר ב-24 במאי 84 ונכנס לשירות בקוי החברה.

את טיסתו האחרונה בשירות החברה ביצע ב-16 בינואר 91 מויקטוריה שבמחוז בריטיש קולומביה לוונקובר, ושם יצא משירות. לאחר מכן נמכר חזרה לחברת דה הוילנד קנדה ונרשם על שמה בתאריך 12 במרץ 91 .יצא משימוש ב-31 במאי 91 ואוחסן בשדה התעופה של העיר קלגרי.

מכר לחברת ארקיע ב-24 בספטמבר 91 ,קיבל את סימן הרישום הישראלי 4X-AHK והוטס באותו יום מקלגרי עם חנית ביניים במנצ’סטר ונחת בשדה דב .נכנס לשירות בקוי החברה הפנים ארציים וליעדים קרובים בחו”ל.

Photo:Martin Harrison)
יצא משירות , אוחסן בשדה דב ושימש כמקור לחלקי חילוף, ולבסוף נגרט שם. |