פרטי המטוס:
דגם: H-391B קורייר
יצרן: הליו איירקרפט קורפוריישן, פיטסבורג, קנזס, ארה”ב
מספר יצרן: 061
תאריך יצור: אוגוסט 1957
תולדות המטוס:
לאחר יצורו, המטוס נמכר לחברת Petroleum Helicopters inc מהעיר לאפאייט שבמדינת לואיזיאנה, והוקצה לו סימן רישום אזרחי N4128D. סימן רישום זה בוטל באוקטובר 1958 והמטוס הועבר לחברת הבת בבוליביה Petroleum Helicopters (Bolivia) Inc קיבל שם סימן רישום CP-655 ביוני 1959. בסיסו היה בשדה התעופה של סנטה קרוז והוא הופעל במזרח המדינה.
ארבעה חודשים אחר כך נמכר לחברת State Airlines ממדינת קרולינה הצפונית וקיבל סימן רישום אמריקאי N7805B. ב-21 בספטמבר 1961 נמכר לחברת Autair ltd מלונדון ובמנהל התעופה האזרחית המלכותית הבריטית הוקצה לו סימן הרישום G-APXH. הרישום האמריקאי בוטל ב-16 בפברואר 1960.
בשנת 1961 הועבר רישום המטוס ע”ש ג’ון הנרי, ובשנת 1962 הועבר לרודזיה הדרומית, ושם נרשם ע”י ג’ון הנרי כבעלים וע”ש Autair Helicopters (Rhodesia) ltd כמפעיל תחת סימן הרישום VP-YTP. החברה הטיסה את המטוס לסיוע בפעילות מסוקי הריסוס שלה באפריקה. באותה שנה חזר לרישום בריטי ע”ש סר ג’יימס רוברטס מסקוטלנד. נמכר לחברת התעופה Cirrus Aviation LTD שפעלה תחת השם המסחרי Strathallan Air Services Ltd מהעיר פרת’שיר. החברה השתמשה במטוס, ובמטוס נוסף, לטיסות שכר ולטיסות סיור.
ב-8 בנובמבר 1964 עבר המטוס תאונה נחיתה קשה לאחר טיסת ניסוי בכרתים, הוחזר לבריטניה ואז סימן הרישום שלו בוטל.
שרידי המטוס נמכרו לטייס הישראלי ג’רי רנוב ז”ל שתכנן לשקם אותו ולהחזירו לכושר טיסה . הוא אחסן את המטוס המפורק במחסן ליד ביתו בצהלה, ורשם אותו במנהל התעופה האזרחית תחת סימן הרישום 4X-AJR. בשנת 1977 העביר אותו לשדה התעופה בהרצליה , לאחר שבדק ומצא ששיקום המטוס בתעשיה האוירית יהיה יקר מידי.
השיקום החל אך הופסק עקב מותו הפתאומי של ג’רי בשנת 1995 והמטוס נזנח, הוצא אל מחוץ לגבולות השדה ולבסוף פורק לגרוטאות.