פרטי המטוס:
דגם:U.206C סופר סקייוואגון
יצרן:ססנה,ארה”ב
מספר יצרן: U206-1230
תאריך יצור:1968

(צילום:ישראל סאן, אוסף אוני’ הרוורד)
תולדות המטוס:
המטוס הובא ארצה ע”י חברת התעופה נתיבי אויר מאוחדים ושימש את החברה ואת חברת יעף לטיסות ליעדים ברחבי הארץ.בתחילת שנת 1973 נמכר לבריטניה ונרשם ע”ש חברת שאקלטון אויאיישן בע”מ בתאריך 15.1.73 תחת אות הקריאה G-BAMN.המטוס הושכר ב-14.9.73 לחברת גרינדייל פראשוטינג בע”מ מגרינדייל שבמחוז יורקשייר. ב-15.3.77 עברה הבעלות לידי חברת סוליטאייר פלייט מנג’מנט מבדפורד,וב-13.6.79 לידי ג’ראלד דונט מפורדינגברידג’ שבמחוז המפשייר.
ב-22.11.79 המטוס נמכר למייקל רובינסון מנוטינגהאם,וב-29.11.82 עברה הבעלות לידי חברת פירסט נייטברידג’ גאראנטי מלונדון.
![]() | ![]() |
המטוס לאחר הגיעו לבריטניה (Photo:Peter Davis) | ולאחר צביעה |
רישום המטוס שונה ל-G-UKNO בתאריך 19.4.84 כשהמטוס נמכר לג’והן פלטשר ודייויד היקלינג,בעלי British Parachute Schools ושימש להצנחה.ב-25 באפריל 85 ביצע טייסו נחיתת אונס בשדה חרוש עקב חוסר דלק. כן הנסע הקדמי נשבר והמטוס התהפך על גבו.ופו נשבר לשניים מאחורי התא ונזק כבד נגרם לכפיים למדחף ולכני הנסע. המטוס שוקם.
.ב-23.2.87 נמכר לבריאן וולס מחוות קלייברוק לודג’,וב-7.8.87 נמכר ליאן לוטיט מווייטפורד ששינה את אות הקריאה ל-G-DROP.
ב-29.6.94 נמכר למרכז הצניחה בפטרבורו וב-2.11.06 נמכר לקירן בראדי מגלזגו המפעיל אותו עד היום. ב-26 במאי 17 היו רשומות בספרי המטוס 6,880 שעות טיסה.
![]() | ![]() |