פרטי המטוס:
דגם:207 סטיישונר
יצרן:ססנה, ארה”ב
מספר יצרן: 207-00061
שנת יצור:1969
תולדות המטוס:
המטוס היה רשום בארה”ב כ-N91078 ע”ש חברת ססנה לצורך טיסות הניסוי והרישוי. הובא ארצה ע”י חברת ישראויה,ונרשם כ-4X-ALQ נמכר לחברת אלרום . המטוס הופעל משדה תימן עד שהתברר שהוא לא יעיל להפעלה מאיזורים חמים וגבוהים.
המטוס נמכר ביולי 72 לחברת שאקלטו אויאיישן הבריטית ונרשם שם תחת אות קריאה G-BAAK בתאריך 31.7.72. ב-12.9.73 הוחכר לחברת גרינשייר בע”מ שבסיסה היה בש”ת סאות’אנד והוחזר ב-15.3.74.
נמכר ב-1.4.74 לחברת סירוס אויאיישן. ב-4.2.74 נרשם על שם סטיוארט ארנסט קליי תחת אות הקריאה G-BBYG אך רישם זה בוטל באותו יום. ב-1.9.78 נמכר לחברת סנדרלנד פראשוט סנטר שהפעילה אותו להצנחה מש”ת סנדרלנד.ב-6.3.87 נמכר לשני שותפים:ג’והן בול ורוברט מארש מאנדובר, בעלי חברת התעופה בלמאר אויאיישן .
בתאריך 6 במאי 89 חזר המטוס לנחיתה בשדה ברונטון שבמחוז נורת’מברלנד לאחר טיסת הצנחה. בנחיתה ביצע הטייס נחיתה כבדה וניתור “קנגורו” , פתח מנוע , הלך סביב ונחת בשנית. בנחיתה קרס כן הנסע הקדמי והמטוס החליק לאורך כ-450 מטר עד לעצירתו. נגרם נזק למדחף ולחיפוי המנוע.
המטוס תוקן וחזר לטוס וב-22.8.89 נמכר לחברת בורדר פראשוט סנטר ונרשם ע”ש שלושת בעליה קרי נובל,דייויד פורטר וג’יימס האנימן. הופעל להצנחות וב-17.8.90 נמכר לבריאן וולס מלייצ’סטר.
(Photo:Derek Heley) | (Photo:Neville Denton) |
הרישום הבריטי בוטל בתאריך 3.5.95 כשהמטוס נמכר לבעלים בניו זילנד והועבר לשם. נרשם שם תחת אות הקריאה ZK-JFJ ולאחר מכם נמכר לבעלים בארה”ב בנובמבר 98.
כיום רשום המטוס תחת אות קריאה N916AC ע”ש חברת BETHEL LEASING LLC מאנקוראג’ שבאלסקה, רישום מתאריך 22.8.2008.המטוס מופעל מש”ת בת’ל שבאלסקה.