פרטי המטוס
דגם: 152
טיפוס: מטוס קל
יצרן: ססנה, ארה”ב
מספר יצרן 152-83259
תולדות המטוס
למטוס נשמר אות קריאה אמריקאי N47857 שלא נוצל. הובא לארץ על-ידי חברת אוויה ולאחר מכן הופעל על-ידי בעלים פרטיים, וע”י החברות דרור ועירא קרטיס. ב-18 בנובמבר 1997 -במהלך טיסת סולו ראשונה שביצע בו חניך, נחת נחיתה כבדה ושבר את כן הנסע הקדמי.
בעליו הרשומים האחרונים הם חברת אוויה שנסגרה. הוא לא נמכר ושימש כמקור לחלקי חילוף למטוסים אחרים. גופו שרד בשדה התעופה הרצליה, ולאחר שנים רבות הורכב משרידי מטוסי 152 שנמצאו בשדה והוצב על עמוד בפארק ספיר שבערבה.
גרוטאה בשדה הרצליה (מקור:Wikimedia) | בפארק ספיר |
שלום רב,
קודם כל ברצוני להודות לכם רבות על העבודה שאתם עושים. המאמרים שאתם כותבים מעניינים מאוד. אחד המאמרים שכתבתם עזר לי למצוא מידע אודות קרוב משפחה שנהרג במלחמת הכיפורים.
רציתי להביא לידיעתכם שבמאמר זה יש מידע שגוי. זכור לי שראיתי את מה שנשאר מ-4X-ALX בחלקו המערבי של שדה התעופה הרצליה לא מזמן ולכן לא יכול להיות שהוא הורכב מחדש והוצב בפרק בדרום. אשמח לשטף אותכם בתמונה שצילמתי. בנוסף, (לא מידע שגוי אבל לדעתי פיסת מידע מעניינת) על גוף המטוס רשום “152T” מה שכניראה אומר שמטוס זה הוא מרמת גימור מיוחדת שססנה מכרו לזמן מוגבל המיועדת לבתי ספר לטיסה “Trainer” שעלתה פחות והייתה קצת ״פחות יפה״ מה-152 הרגיל אבל אין לי מידע שיכול להוכיח זאת מלבד התמונה שצילמתי. תודה מראש.
בברכה,
נועם בלדר