פרטי המטוס:
דגם:CV-240-8 קונבייר ליינר
יצרן:קונבייר, ארה”ב (קונסולידייטד ווליטי קורפ.)
מספר יצרן:38
שנת יצור:1947
תולדות המטוס:
לאחר יצורו והשלמתו כמטוס מנהלים, נרשם ע”ש היצרן תחת סימן הרישום N90851 לצורך טיסות הניסוי והרישוי. ב-7 בפברואר 49 נמכר לחורחה פסקואל ממקסיקו ונרשם שם כ-XB-DOX. בשנת 52 נרכש ע”י החברה האמריקאית Air Fleets, הוטס לארה”ב ושם שונה סימן הרישום ל- N927E.
באותה שנה נמכר לחברת הנפט Texaco ושימש להטסת מנהליה הבכירים משדה התעופה טטרבורו.סימן הרישום של המטוס היה N1620 ושונה ל-N1820 בשנת 54. ב-17 במרץ 55 נמכר לחברת התעופה הלאומית הבלגית סבנה וקיבל בבלגיה את סימן הרישום OO-AWV. נחת בש”ת של בריסל ב-22 במרץ.
בשירות TEXACO צולם בש”ת טטרבורו | בשירות סבנה (Collecton Skystef) |
ב-2 יולי 56 נמכר לחברת התעופה האתיופית אתיופיאן איירלינס בסכום של 560,000 דולר ונרשם מחדש באתיופיה כ-ET-T-22.כונה “The spiritual Power”.זה היה המטוס השלישי מסוגו שרכשה החברה. ב-8 ביולי 60 נמכר לחברת Allied Stores Corporation והוא נרשם בארץ כ-4X-APC.הוטס ארצה למכון הבדק בלוד (כיום התעששיה האוירית) להסבה למטוס מנהלים.
ידיעה שהופיעה בעיתון הארץ ב-20 בינואר 1961 (מקור: אתר “עיתונות יהודית היסטורית”)
נראה בש”ת של קפלוויק באיסלנד בדרכו לארה”ב ב-27 בינואר 61. ב-28 באפריל 61 נרשם בארה”ב כ-N717X וב-28 בפברואר 62 נרשם כ-N717.
בשירות אתיופיאן איירליינס. צולם בש”ת אדיס אבבה | כ-N717 של Allied Stores |
ב-23 בפברואר 66 נמכר לחברת F B Ayer & Associates וסימן הרישום שלו שונה ל-N704HC. לאחר יומים עברה הבעלות לחברת Miami Aviation Corporation וב-18 במרץ 66 לחברת Southaire Inc . חברה זו שינתה באותו חודש את סימן הרישום ל-N7177. חודש אחר כך נמכר לחברת Parker & Ransom Aircraft,ולאחר חודש נוסף נמכר לחברת Certified Check & Title Corporation.
ב-15 באוקטובר 73 נמכר לחברת Charlotte Aircraft Corporation וסימן הרישום שונה ל-N7177B.ב-30 בדצמבר 74 נמכר ל-Christian Airmens Fellowship וב-1 בנובמבר 76 לחברת Mission Air Lift Inc.
ביום ב’, 4 בספטמבר 78, המריא המטוס מש”ת קלואיסטון-איירגליידס שבפלורידה לטיסת העברה לש”ת סט. פטרסבורג בפלורידה.תוך כדי טיפוס חלה תקלה באחד המנועים עקב מים בדלק. הטייס סובב את המטוס וביצע נחיתת חירום בשדה. המטוס התרסק והצוות נספה.