קונבייר 4X-APC

פרטי המטוס:

דגם:CV-240-8 קונבייר ליינר

יצרן:קונבייר, ארה”ב (קונסולידייטד ווליטי קורפ.)

מספר יצרן:38

שנת יצור:1947

מטוס 4X-APC לאחר נחיתה בניו יורק,2.2.61
(Photo:Erwin J. Bulban, Courtesy George Kuntz)

תולדות המטוס:

לאחר יצורו והשלמתו כמטוס מנהלים, נרשם ע”ש היצרן תחת סימן הרישום N90851 לצורך טיסות הניסוי והרישוי. ב-7 בפברואר 49 נמכר לחורחה פסקואל ממקסיקו ונרשם שם כ-XB-DOX. בשנת 52 נרכש ע”י החברה האמריקאית  Air Fleets, הוטס לארה”ב ושם שונה סימן הרישום ל- N927E.

באותה שנה נמכר לחברת הנפט Texaco ושימש להטסת מנהליה הבכירים משדה התעופה טטרבורו.סימן הרישום של המטוס היה N1620 ושונה ל-N1820 בשנת 54. ב-17 במרץ 55 נמכר לחברת התעופה הלאומית הבלגית סבנה וקיבל בבלגיה את סימן הרישום OO-AWV. נחת בש”ת של בריסל ב-22 במרץ.

בשירות TEXACO צולם בש”ת טטרבורובשירות סבנה (Collecton Skystef)

ב-2 יולי 56 נמכר לחברת התעופה האתיופית אתיופיאן איירלינס בסכום של 560,000 דולר ונרשם מחדש באתיופיה כ-ET-T-22.כונה “The spiritual Power”.זה היה המטוס השלישי מסוגו  שרכשה החברה. ב-8 ביולי 60 נמכר לחברת  Allied Stores Corporation והוא נרשם בארץ כ-4X-APC.הוטס ארצה למכון הבדק בלוד (כיום התעששיה האוירית) להסבה למטוס מנהלים.

ידיעה שהופיעה בעיתון הארץ ב-20 בינואר 1961 (מקור: אתר “עיתונות יהודית היסטורית”)

נראה בש”ת של קפלוויק באיסלנד בדרכו לארה”ב ב-27 בינואר 61. ב-28 באפריל 61 נרשם בארה”ב כ-N717X וב-28 בפברואר 62 נרשם כ-N717.

בשירות אתיופיאן איירליינס.
צולם בש”ת אדיס אבבה
כ-N717 של Allied Stores 

ב-23 בפברואר 66 נמכר לחברת F B Ayer & Associates וסימן הרישום שלו שונה ל-N704HC. לאחר יומים עברה הבעלות לחברת Miami Aviation Corporation וב-18 במרץ 66 לחברת Southaire Inc . חברה זו שינתה באותו חודש את סימן הרישום ל-N7177. חודש אחר כך נמכר לחברת Parker & Ransom Aircraft,ולאחר חודש נוסף נמכר לחברת Certified Check & Title Corporation.

ב-15 באוקטובר 73 נמכר לחברת Charlotte Aircraft Corporation וסימן הרישום שונה ל-N7177B.ב-30 בדצמבר 74 נמכר ל-Christian Airmens Fellowship וב-1 בנובמבר 76 לחברת Mission Air Lift Inc.

ביום ב’, 4 בספטמבר 78, המריא המטוס מש”ת קלואיסטון-איירגליידס שבפלורידה לטיסת העברה לש”ת סט. פטרסבורג בפלורידה.תוך כדי טיפוס חלה תקלה באחד המנועים עקב מים בדלק. הטייס סובב את המטוס וביצע נחיתת חירום בשדה. המטוס התרסק והצוות נספה.

שתפו את המאמר

מנוי
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

מאמרים אחרונים

קטגוריות

ניוזלטר מרקיע שחקים

הירשמו לניוזלטר של מרקיע שחקים ותהיו הראשונים לדעת על מאמרים ועדכונים חדשים באתר!

תודה על הרשמתך
0
Would love your thoughts, please comment.x