פרטי המטוס
דגם צבאי: C-69-1-LO
דגם אזרחי: 49-46-10
יצרן: לוקהיד, ארה”ב
מספר יצרן: 1965

תולדות המטוס
סופק לזרוע האוירית של צבא ארה”ב ב-24 בינואר 1945 עם מספר זנב 43-10313 אך נשאר במפעל לוקהיד בבורבנק שבקליפורניה עד ה-20 באוקטובר 1945. נצבע בצבעי חברת התעופה TWA אך נשא גם את מספר הזנב של חא”א.
הועבר למנהל למכירת נכסי המלחמה ב-31 במרץ 1947. נמכר לחברת סרוויס איירוויז של שליח הרכש בארה”ב אל שווימר במרץ 1948 תחת אות קריאה N90827. המטוס שופץ והוסב לדגם L-049 האזרחי. הבעלות הועברה לחברה הפיקטיבית הפנמית לאפסה ב-11 לאותו חודש והוא נרשם בפנמה כ-RX-123. המטוס הוטס ע”י סאם לואיס מבורבנק למילוויל, ניו ג’רסי שם הוחרם על-ידי הבולשת הפדרלית בחשד ליצוא בלתי חוקי מארה”ב לישראל. אוחסן בש”ת במילוויל. אות הקריאה הפנמי בוטל ב-17 בספטמבר 1948.
המטוס חזר לרישום האמריקאי ולבעלות חברת סרוויס איירוויז בספטמבר 1948 והוחזר לבורבנק. ב-3 בנובמבר 1949, הועברה הבעלות על המטוס לידי הסוכנות היהודית ובאוקטובר 1950 – לידי אל על.
ב-5 באוקטובר 1950 קיבל המטוס את אות קריאה הישראלי 4X-AKA והועבר להסבה בארה”ב לדגם L-149-46-10. ב-25 במרץ 1951 הוחזר לארץ. יצא משירות אל על בשנת 1961 ואוחסן בלוד. הרישום בפנקס רישום כלי הטייס באגף התעופה האזרחית במשרד התחבורה בוטל ב-8 בינואר 1962. בשלב מסויים היו מגעים למכירה של המטוס לחברת אייר אזור בשוויץ והוא אף קיבל שם אות קריאה HB-IEA אך לבסוף העסקה לא יצאה אל הפועל.
ב-13 בפברואר 1962 נמכר לחברת יוניברסל סקיי טורס וב-13 ביוני 1962 קיבל בבריטניה אות קריאה G-ARXE ותעודת כושר טיסה ב-10 במאי 1962.
ב-23 במאי 1963 הועבר לבעלות חברת יורואוויה (לונדון) וזו השכירה את המטוס לחברת סקייוייז אוף לונדון בין נובמבר 1962 לאפריל 1964 המטוס הופעל בעיקר בקו לוטון-מלטה. החברה שינתה את שמה לבריטניה איירוויז והוציאה את המטוס משימוש לפני שפג תוקפה של תעודת כושר הטיסה במאי 1965.
המטוס הועבר לאחסנה בשדה התעופה לוטון ולבסוף פורק ב-28 בינואר 1966 כשבספריו רשומות 24,231 שעות טיסה.