נכתב ע”י אבינעם מיסניקוב
פרטי המסוק:
דגם:AH-64A אפאצ’י
יצרן:מקדוננל דגלס הליקופטרים (בואינג),ארה”ב
מספר יצרן:PV-158
מס’ צבא ארה”ב: 84-24298
תיאור האירוע:
ביום 1 ביוני 99 המריא המסוק שהיה שייך לטייסת 190 לטיסת ניסוי, כשבמושב הקדמי ישב המכונאי הבכיר רס”ר שי קסלסי. מיד לאחר ההמראה מבסיס רמון איבד הטייס את השליטה על המסוק בשל כשל במערכות ההידראוליות, והמסוק נפל והתרסק. רס”ר קסלסי נהרג והטייס נפצע קל.
סיפר הטייס לאתר ח”א:
“התקלה אירעה במהלך הטיסה השנייה שערכנו באותו יום. אחרי טיסה קצרה ראשונה, נחתנו, והמראנו שוב. בגובה רב, בערך אלף רגל, התגלתה תקלה בכל שלוש המערכות ההידראוליות במסוק. ההגאים נתקעו לגמרי, מה שהשפיע על יציבות המסוק ועל שאר המערכות בו. הפעלתי מצבר חירום, שאמור לתת גיבוי במקרה של תקלה, והנמכתי לקראת נחיתה. לפני הנגיעה בקרקע, נגמר הלחץ במצבר החירום, ופשוט נפלנו מגובה 50 רגל”.
לאחר מספר שנים הונח המסוק במוסך פתן הישן ליד הסככות של טייסת 113. על מנת לנטרל אותו מדלק וכדורי תותח, בנו בגף מבנה ערסלים להושיב אותו על מנת לאפשר גישה לשרשור שרץ ב-fab ים.
המסוק נוטרל מדלק וכדורים בשיתוף נציג חברת בואינג ויחידת ס״פ.לאחר שנוטרל, צוות מדרג ב׳ פירק מכלולים שהועברו לבית הספר הטכני להדרכה בקורס שלב פתן. לאחר מכן הגוף הועבר לסלביץ׳ (מתחם גרוטאות) בבסיס.
תודתנו לארז קולישבסקי על העזרה בפרטים.
לאחר מספר שנים ביצע נוטרל המסוק מדלק וכדורים בשיתוף נציג חברת בואינג ויחידת ס״פ וחלקים ממנו הועברו לטכני להדרכה. בוצע בהובלתי