תאונת פתן 944

נכתב ע”י אבינעם מיסניקוב

פרטי המסוק:

דגם:AH-64A אפאצ’י

יצרן:מקדוננל דגלס הליקופטרים (בואינג),ארה”ב

מספר יצרן:PV-158

מס’ צבא ארה”ב: 84-24298

תיאור האירוע:

ביום 1 ביוני 99 המריא המסוק שהיה שייך לטייסת 190 לטיסת ניסוי, כשבמושב הקדמי ישב המכונאי הבכיר רס”ר שי קסלסי. מיד לאחר ההמראה מבסיס רמון איבד הטייס את השליטה על המסוק בשל כשל במערכות ההידראוליות, והמסוק נפל והתרסק. רס”ר קסלסי נהרג והטייס נפצע קל.

סיפר הטייס לאתר ח”א:

“התקלה אירעה במהלך הטיסה השנייה שערכנו באותו יום. אחרי טיסה קצרה ראשונה, נחתנו, והמראנו שוב. בגובה רב, בערך אלף רגל, התגלתה תקלה בכל שלוש המערכות ההידראוליות במסוק. ההגאים נתקעו לגמרי, מה שהשפיע על יציבות המסוק ועל שאר המערכות בו. הפעלתי מצבר חירום, שאמור לתת גיבוי במקרה של תקלה, והנמכתי לקראת נחיתה. לפני הנגיעה בקרקע, נגמר הלחץ במצבר החירום, ופשוט נפלנו מגובה 50 רגל”.

שרידי המסוק מוטלים בבסיס רמון לאחר התאונה (באדיבות אשר רוט)

לאחר מספר שנים הונח המסוק במוסך פתן הישן ליד הסככות של טייסת 113. על מנת לנטרל אותו מדלק וכדורי תותח, בנו בגף מבנה ערסלים להושיב אותו על מנת לאפשר גישה לשרשור שרץ ב-fab ים.

המסוק נוטרל מדלק וכדורים בשיתוף נציג חברת בואינג ויחידת ס״פ.לאחר שנוטרל, צוות מדרג ב׳ פירק מכלולים שהועברו לבית הספר הטכני להדרכה בקורס שלב פתן. לאחר מכן הגוף הועבר לסלביץ׳ (מתחם גרוטאות) בבסיס.

תודתנו לארז קולישבסקי על העזרה בפרטים.

שתפו את המאמר

מנוי
Notify of
guest

1 תגובה
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
ארז
ארז
2 years ago

לאחר מספר שנים ביצע נוטרל המסוק מדלק וכדורים בשיתוף נציג חברת בואינג ויחידת ס״פ וחלקים ממנו הועברו לטכני להדרכה. בוצע בהובלתי

מאמרים אחרונים

קטגוריות

ניוזלטר מרקיע שחקים

הירשמו לניוזלטר של מרקיע שחקים ותהיו הראשונים לדעת על מאמרים ועדכונים חדשים באתר!

תודה על הרשמתך
1
0
Would love your thoughts, please comment.x