פרטי המטוס:
דגם:Do-28B-1
יצרן:דורניר,גרמניה
מספר יצרן:3058
שנת יצור:1966
תולדות המטוס:
המטוס נרשם ע”י חברת דורנייר תחת אות קריאה D-IBUK לצורך טיסות הניסוי והרישוי.נמכר לארה”ב ונרשם שם תחת אות קריאה N9184X.לפי אות קריאה זה המטוס הופעל בדרום מזרח אסיה ע”י חברת קונטיננטל אייר סרוויס .חברה זו היתה חברת בת של חברת קונטיננטל איירליינס, והוקמה כדי לתת שירותי טיסה ושירותי קרקע לפרוייקטים שונים של ממשלת ארה”ב בדרום מזרח אסיה. לאחר מכן המטוס נרשם תחת אות קריאה קמבודי XW-PCJ ע”ש חברת בירד אנד סאנס שעסקה במשימות מיוחדות עבור סוכנות הביון האמריקאית.
כאן מתחילה התעלומה:
לפי נתוני הסוכנות הלאומית האמריקאית לבטיחות טיסה (NTSB) המטוס הזה התרסק בתאריך 4 באפריל 67 בלואנג פרבנג שבלאוס.
לפי מקורות ישראליים,מטוס עם מספר יצרן דומה הגיע לח”א בתאריך 21.6.79 והופעל ע”י טייסת 100 לסיור, תובלה קלה ותצפית. עד שיצא משימוש ופורק לחלפים בשדה דב.לפי מקורות זרים מספר היצרן של המטוס הוא 3098.מטוס בעל מספר יצרן זה נרשם בגרמניה תחת אות קריאה D-IBUX ע”ש חב’ דורנייר,לאחר מכן נרשם בארה”ב כ-N62507 אך הגיע לח”א וסומן 015.
פנינו לעמיתינו בחו”ל לבדיקת ההיסטוריה של המטוס.מקווים שהתעלומה תיפתר במהרה.