פרטי המטוס:
דגם: 707-358B
יצרן: בואינג,ארה”ב
מספר יצרן: 19502
מספר קו יצור:551
מספר בלוק: 5832
מספר תחזוקה: LY0024
סלקל: AJ-EF
תולדות המטוס:
הוזמן ע”י חברת אל על ביולי 1966. נגלל במפעל רנטון של בואינג ב-19.12.66 , נרשם במנהל התעופה האזרחית בארץ תחת אות הקריאה 4X-ATS וביצע את טיסת הבכורה מרנטון ב-23.1.67.
נמסר לאל על ב-28.1.67 , הוטס ארצה ונכנס לשירות בקוים הבינלאומיים של החברה. ב-14.5.67 השתתף בפינוי התיירים והאזרחים הזרים מהארץ ערב מלחמת ששת הימים. ב-12.9.82 קורקע בנתב”ג לאחר שממשלת ישראל השביתה את פעילות החברה עקב שביתת הדיילים. חזר לשירות ב-12.1.83.
הוחכר לחברת ארקיע בין 12.4.87 ו-7.10.88. יצא משירות בנובמבר 1988. אות הקריאה הישראלי בוטל בתאריך 20.11.88. באותו חודש נכשלה עסקה למכירתו לחברה האמריקאית אומגה אייר, שלקראתה גם הוקצה לו אות קריאה אמריקאי N898WA
ב-29.1.89 נרכש ע”י התעשיה האוירית. הוא נרשם מחדש ע”ש החברה תחת אות הקריאה 4X-ATS. התע”א מכרה אותו ב-23.5.89 לחברת אומגה. המטוס עבר ביקורת בתעשיה האוירית והכשרה לטיסה והוטס לארה”ב כשהוא נושא את אות הקריאה האמריקאי שהוקצה לו.
נמכר לחברת בואינג כמקור לחלקי חילוף עבור מטוסי התדלוק KC-135 מתוצרת החברה ששירתו בח”א האמריקאי. הועבר לבסיס האחסנה והמחזור דייויס מונת’ן באריזונה ב-30.8.89 והוכנס למצאי הבסיס תחת מספר CZ 167 והועמד שם בשטח 22 ובשורה 3. כל החלקים השימושיים פורקו ממנו ונשאר רק הגוף. לבסוף פורק.