פרטי המטוס:
דגם:707-358B
יצרן:בואינג, ארה”ב
מספר יצרן:20097
מספר קו יצור:779
מספר בלוק:5833
מספר תחזוקה:LY0024
סלקל:ADFM
תולדות המטוס:
הוזמן ע”י אל על באוקטובר 1967. נגלל במפעל רנטון של בואינג בתאריך 6.12.68 וביצע את טיסת הבכורה בתאריך 15.1.69 כשהוא נושא את סימן הרישום הישראלי 4X-ATT שהוקצה לו בתאריך 1.8.68.
סופק לאל על ב-22.1.69 , הוטס ארצה ונכנס לשירות בקוים הבינלאומיים של החברה.
ב-16.8.72,כ-10 דקות לאחר שהמטוס המריא משדה רומא-פיומיצ’ינו לשדה התעופה לוד, והיה בגובה 14,500 רגל מעל לים התיכון, התפוצצה פצצה קטנה שהוטמנה ברשמקול בתא המטען האחורי של המטוס. למטוס נגרם נזק והצוות הכריז על מצב חירום ונחת חזרה בפיומיצ’ינו. לאחר תיקון ארעי של הנזק הוא הוטס למחרת ארצה ללא הנוסעים.
ב-11 ביולי 1973 אירעה תאונה כשכן הנסע הקדמי קרס כשהמטוס חנה בנתב”ג עקב תקלה הידראולית. המטוס תוקן. ב-31.במרץ 1976 נפגע מנוע מציפור והוחלף, מקרה דומה קרה בתאריך 16 במאי 1976 עת שהמטוס היה מעל דרום אפריקה. הוא נחת ביוהנסבורג והמנוע הוחלף.
ב-9.11.76 חנך המטוס את הנתיב הארוך ביותר שהופעל עד אז ע”י מטוס 707 של אל על: ת”א-אמסטרדם-מונטראל-מקסיקו סיטי. אורך הנתיב 7,830 מייל. ב-12.9.82 קורקע בנתב”ג עקב החלטת הממשלה להשבית את טיסות אל על עקב שביתת הדיילים. חזר לטיסה ב-12.1.83.
הושכר לחברת ארקיע מ-10.4.88 ועד 31.5.88, וב-9.6.88 ביצע את טיסתו האחרונה בשירות אל על, בקו ת”א-בריסל. הוצא משירות והוכנס לאחסנה בנמל התעופה של בריסל. למחרת נמכר לחברת ג’ט אויאיישן קומפוננטס. יום לאחר מכן קיבל את אות הקריאה החדש שלו TF-AYF והוטס מבריסל לבאנגור. למחרת הוטס לבסיס אחסנת המטוסי דייויס מונת’ן וקיבל שם מס’ מלאי CZ-168. הוכנס רשמית לאחסנה בבסיס דייויס מונת’ן באוקטובר 1989.
נרכש ע”י חברת בואינג כחלקי חילוף למטוסי התדלוק מדגם KC-135 של ח”א האמריקאי ב-26.9.89 ,ובאות יום קיבל מס’ מלאי חדש בבסיס CZ-171. אות הקריאה האיסלנדי בוטל בשנת 90. עד אז צבר המטוס 57,242 שעות טיסה. צולם בבסיס בפעם האחרונה במאי 2009 ללא מיצב כיוון.