פרטי המטוס:
דגם:707-358B
יצרן:בואינג, ארה”ב
מספר יצרן:20097
מספר קו יצור:779
מספר בלוק:5833
מספר תחזוקה:LY0024
סלקל:ADFM

תולדות המטוס:
הוזמן ע”י אל על באוקטובר 67. נגלל במפעל רנטון של בואינג בתאריך 6.12.68 וביצע את טיסת הבכורה בתאריך 15.1.69 כשהוא נושא את אות הקריאה הישראלי 4X-ATT שהוקצה לו בתאריך 1.8.68.
סופק לאל על ב-22.1.69 , הוטס ארצה ונכנס לשירות בקוים הבינלאומיים של החברה. ב-11 ביולי 73 אירעה תאונה כשכן הנסע הקדמי קרס כשהמטוס חנה בנתב”ג עקב תקלה הידראולית. המטוס תוקן. ב-31.במרץ 76 נפגע מנוע מציפור והוחלף, מקרה דומה קרה בתאריך 16 במאי 76 עת שהמטוס היה מעל דרום אפריקה. הוא נחת ביוהנסבורג והמנוע הוחלף.

ב-9.11.76 חנך המטוס את הנתיב הארוך ביותר שהופעל עד אז ע”י מטוס 707 של אל על:ת”א-אמסטרדם-מונטראל-מקסיקו סיטי.אורך הנתיב 7,830 מייל. ב-12.9.82 קורקע בנתב”ג עקב החלטת הממשלה להשבית את טיסות אל על עקב שביתת הדיילים. חזר לטיסה ב-12.1.83.
הושכר לחברת ארקיע מ-10.4.88 ועד 31.5.88, וב-9.6.88 ביצע את טיסתו האחרונה בשירות אל על, בקו ת”א-בריסל. הוצא משירות והוכנס לאחסנה בנמל התעופה של בריסל. למחרת נמכר לחברת ג’ט אויאיישן קומפוננטס. יום לאחר מכן קיבל את אות הקריאה החדש שלו TF-AYF והוטס מבריסל לבאנגור.למחרת הוטס לבסיס אחסנת המטוסי דייויס מונת’ן וקיבל שם מס’ מלאי CZ-168. הוכנס רשמית לאחסנה בבסיס דייויס מונת’ן באוקטובר 89.

(Photo:Baldur Sveinsson)
נרכש ע”י חברת בואינג כחלקי חילוף למטוסי התדלוק מדגם KC-135 של ח”א האמריקאי ב-26.9.89 ,ובאות יום קיבל מס’ מלאי חדש בבסיס CZ-171. אות הקריאה האיסלנדי בוטל בשנת 90. עד אז צבר המטוס 57,242 שעות טיסה. צולם בבסיס בפעם האחרונה במאי 2009 ללא מיצב כיוון.
