פרטי המטוס:
דגם:PA.36-375 פוני ברייב
יצרן:פייפר,ארה”ב
מספר יצרן: 36-7902012
שנת יצור:1979
תולדות המטוס:
מטוס ריסוס זה הוזמן בחב’ פייפר ע”י חברת Laroy Flyg AB מהעיר מאלמו בשוודיה. סופק לה ונרשם על שמה תחת אות הקריאה SE-IAV בתאריך 23.4.79. החברה שינתה את שמה ל-LaroyFlyg ABוהרישום על שם החברה החדשה בוצע ב-18.8.81.
המטוס הוטס עד פקיעת תעודת כושר הטיסה בתאריך 30.4.90. אות הקריאה השוודי בוטל בתאריך 17.7.90 עם מכירת המטוס לבעלים בארה”ב, שם הופעל תחת אות הקריאה N7169U.
הובא לארץ ע”י חברת אודם שירותי תעופה שהשתמשה בו לריסוס שדות. ביוני 93 הועבר לבעלות כימניר ולאחר מכן נמכר לחברת סיס. יצא משימוש במנחת קדמה.
לאחר מכן הועבר ע”י כימניר לשיפוץ בחברת Johnston Aircraft בארה”ב. החברה העבירה לידי כימניר הצעת מחיר מפורטת אך לאחר חישוב שעשה ניסים מיימון, מנהל האחזקה של החברה, התברר שלא כלכלי לשפץ את המטוס ולכן הועבר המטוס לבעלות ג’ונסטון, והוא שופץ על ידה.
השיפוץ כלל את שיפוץ הגוף, המנוע והמדחף, התקנת מיכל נוזלי ריסוס משופץ בקיבול 280 גלון,שיפוץ מערכת הריסוס, התקנת מכסים חדשים לקורות הכנפיים, התקנת מיכלי דלק חדשים עם ספוגים פנימיים למניעת התלקחות, שיפוץ לוח המכשירים,, שיפוץ רתמות הכיסא,, מנורות ניווט חדשות,צמיגים ובלמים חדשים,,שיפוץ גלגל הזנב ותיבת המצבר,התקנת מצבר חדש, וצביעה מחדש. הוא הוצע למכירה וב-14.8.13 נרכש ע”י חברת AIRCRAFT MARKETING LTD מלס ווגאס.המטוס נרשם על שמה תחת הרישום N1057E.ב-17 באוגוסט 13 נמכר לחברת AIRCRAFT MARKETING LTD מלאס ווגס, וב-16 בדצמבר 13 נמכר לחברת TERHUNE FLYING SERVICE INC מפריטון שבטקסס, וב-28 בפברואר 15 נמכר לחברת STOVE CREEK AIR LLC מאלמווד שבנברסקה.
המטוס התרסק בתאונה ב-9 בספטמבר 15 כשטייסו החליט להמריא כשהמטוס קרוב למשקל ההמראה המירבי שלו, ממסלול שלא היה ארוך מספיק להמראה ולניתוק.שבריו הוצאו למכירה.
תמונות המטוס לאחר התאונה http://www.avclaims.com/n1057e_photos.htm.
היי, לגבי המטוס המדובר ARR לא מדויק לומר של כימניר לא היו אמצעים, בזמנו אני עשיתי חישוב כלכלי והגעתי למסקנה של אי כדאיות כלכלית.
למען הנימוס לא אומר מה נעשה *ולא נעשה * במסרת השיפוץ ב JOHNSTON.