פרטי המטוס:
דגם: BN2A איילנדר
יצרן:בריטן נורמן, בריטניה
מספר יצרן:0166B
טיסה ראשונה:6.3.70
תולדות המטוס:
המטוס הוזמן ע”י אברהם קמחי, בעל חברת התעופה “יעף”. ביצע את טיסות הניסוי והרישוי מבבמבריג’ כשהוא נושא רישום מיוחד לטיסות ניסןי G-51-166. סופק ב-23.4.70 ונרשם על שם החברה תחת אות קריאה ישראלי 4X-AYC. שימש את החברה לטיסות פנים.
בדצמבר 72 נמכר לחברת כנף ארקיע ושימש למשימות דומות, וב-10 בפברואר 82 נמכר לחברת הארווסט אייר הבריטית שביצעה טיסות לבקרה על זיהום הים תחת חוזה של משמר החופים המלכותי הבריטי. המטוס הגיע לבריטניה ונרשם ע”ש החברה בתאריך 24.2.82 תחת אות קריאה G-BJWL שודרג לדגם BN2A-6 .
צולם בש”ת סאות’אנד באפריל 82 עם הגיעו לחב’ הארווסטאייר (Photo:Derek Heley) | בסכמת הצביעה של הארווסט אייר, ש”ת סאות’אנד (Photo:Endy Parsons) |
ב-17.7.86 הושכר לחברת התעופה אייר פורנס ולאחר שהוחזר, שודרג לדגם BN2A-26. לאחר מכן נמכר לחברת התעופה רגיון איירוויז מסאות’אנד שפעלה תחת השם המסחרי רגיונאייר. אוחסן בשדה התעופה של איפסוויץ’ עד 2.5.89.
ב-25.7.89 נמכר לחברת לידרס מביירות. אות הקריאה הבריטי בוטל לאחר יומים. באותו יום נרשם ע”ש TOA Ventouris & Leaders SAL מלרנקה ונשא אות קריאה קפריסאי 5B-CHD. מאוגוסט 90 הופעל ע”י מועדון הצניחה סייפרוס פראשוט קלאב.מועדון זה שינה את שמו לסייפרוס קומביינד סרוויסס פראשוט קלאב ב-21.4.90. לאחר מכן נרשם המטוס ע”ש חברת ג’נאייר.