פרטי המטוס:
דגם:BN.2A-8 איילנדר
טיפוס: מטוס נוסעים קל
יצרן:בריטן נורמן, בריטניה
מספר יצרן:0316
טיסה ראשונה:19.1.73
תולדות המטוס:
המטוס ביצע את טיסת הבכורה ממפעל בריטן נורמן תחת סימן הרישום המיוחד לטיסות ניסוי G-51-316. סופק לחברת התעופה פיירוקס אויאיישן סרוויסס ב-12.3.73 והופעל תחת סימן הרישום G-BALO.
נמכר לחברת כנף ארקיע ב-29.4.73, הוטס ארצה ונרשם תחת סימן הרישום 4X-AYL בתאריך 30.5.73. חברת זו הפעילה את המטוס לטיסות פנים לשדות תעופה ומנחתים קטנים כמצפה רמון וסדום. הושכר לחברת התעופה היוונית אולימפיק בין ינואר למאי 1978 ובהיותו ביוון הופעל תחת סימן הרישום היווני SX-BFC. הושכר לאולימפיק פעם נוספת בין מאי לנובמבר 1980.
נמכר לחברת התעופה הבריטית הארווסט אייר ב-3.2.82 ונרשם על שמה תחת סימן הרישום G-BJWN ב-9.2.82. שימש בחברה לטיסות סיור למניעת זיהום הים תחת חוזה של משמר החופים המלכותי.שודרג לדגם BN2A-26 וצוייד בציוד לריסוס מתוצרת מיקרונאייר.
לאחר מכן נמכר לחברת התעופה רגיון איירווייז וממנה נמכר לחברת התעופה גרייט ברייר איירלינס בע”מ מניו זילנד ונרשם על שמה בתאריך 15.12.89 תחת סימן הרישום ZK-FVD. ב-9.7.98 שונה שם החברה ל-גרייט ברייר איירליינס פלייט אופריישנס בע”מ.