פרטי המטוס:
דגם: 720-023B
יצרן: בואינג, ארה”ב
מספר יצרן: 18014
מספר קו יצור: 143
מספר בלוק: B0102
מספר תחזוקה: AA019
טיסה ראשונה: 24.6.60
תולדות המטוס:
המטוס הוזמן ע”י חברת התעופה האמריקאית אמריקן איירליינס ביולי 58. הוא נגלל במפעל רנטון ב-25.3.60 כשהוא נושא את הרישום N7528A. סופק לחברה חודש לאחר טיסת הבכורה כשהוא נושא את הכינוי “Flagship Connecticut” ואת הכתובת “707 Jet flagship” . ב-31.8.61 הוחזר למפעל רנטון לשם הסבה לדגם B, שכללה התקנת מנועי טורבו מניפה, וסנפיר קטן מתחת לזנב. הוחזר לאמריקן איירליינס ב-28.9.61.
המטוס יצא משירות באוגוסט 71 והוכנס לאחסנה בש”ת של העיר טולסה. נרכש ע”י חברת התעופה אינוויקטה אינטרנשיונל הבריטית ב-3 בנובמבר 73, הוטס לשיפוץ בחברת בואינג, בו כם הורכבה אנטנה בחלקו הקדמי העליון של מיצב הכיוון. המטוס קיבל את הרישום הבריטי G-BCBA.
הועבר לבריטניה ונחת בש”ת לוטון שבלונדון ב-11.11.73, אך נכנס לשירות החברה רק ב-10.5.74.בינואר 75 יצא משירות ואוחסן בלוטון.בעודו שם, נרכש ע”י חברת Stanhope S.S. ב-1.11.75 ולאחר חודש נרכש ע”י חברת יורופיאן פריז, ובאותו יום הושכר לחברת התעופה טמפאייר אינטרנשיונל, שלאחר כחודש השכירה אותו בשכירות משנה לחברת התעופה אייר ניגואיני מפפואה-ניו גינאה. המטוס קיבל אות קריאה P2-ANG והוטס מלוטון לכוויית-קולומבו-בורניי-פורט מורסבי, כשהוא נושא 50 אנשי צוות של טמפאייר, אנשי תחזוקה,מבצעים ומשפחותיהם.
לאחר נחיתתו בפורט מורסבי, הוטס בטיסה הראשונה בחברת אייר ניגואיני לבריסביין שבאוסטרליה.ב-15.2.76 ביצע את הטיסה הראשונה בקו בריסביין-פורט מורסבי-מנילה. הוחזר לחברת טמפאייר ב-2.2.77 והוטס ללוטון לשיפוץ, בו גם הורכבו בו יציאות חירום נוספות משני צידי הגוף. בעודו בשיפוץ, הושכר לחברת התעופה הבריטית מונארך איירליינס ויצא ב-26.3.77 כשהוא צבוע בצבעי החברה.את הטיסה הראשונה בשירות מונארך ביצע בקו לוטון-אתונה ב-1.4.77. מונארך רכשה את המטוס לאחר פשיטת הרגל של טמפאייר ב-1.9.77.
בתאריך 31.1.78 הושכר לחברת התעופה סייפרוס איירווייז והוחזר בפברואר. ב-21.9.79 הושכר לחברת התעופה רויאל אייר מרוק והועבר מלוטון לש”ת אורלי בפריס. הוחזר למונארך במרץ 80 ואוחסן בלוטון.
חברת מעוף רכשה את המטוס ב-23.10.81. אות הקריאה הישראלי הוקצה לו היה 4X-BMA והוא הוטס מלוטון לנתב”ג. עד אז, צבר המטוס 44,980 שעותת טיסה ו-22,022 מחזורי התעייפות. החברה הפעילה אותו בטיסות שכר מוזלות ליעדים באירופה ואף השכירה אותו לחברת אל על מ-12.9.82 ועד לדצמבר 82.כשפשטה מעוף את הרגל, ביצע את טיסתו האחרונה בשירות החברה ממינכן לנתב”ג ב-24.10.84 ואוחסן בנתב”ג. לאחר מכן הוחרם ע”י ממשלת ישראל, והרישום הישראלי בוטל בתאריך 5.12.85.
ב-26.1.86 נרכש ע”י חברת התעופה אומגה אייר, נרשם בארה”ב תחת אות הקריאה N341A והועבר מנתב”ג לש”ת שאנון באירלנד, ולאחר יומיים הוטס משאנון לבאנגור ואוחסן. יום למחרת נרכש ע”י חברת בואינג כחלקי חילוף למטוסי ה-KC-135 והועבר בטיסה לבסיס האחסנה ומחזור המטוסים דייויס-מונת’ן שבאריזונה. נרשם במצאי הבסיס כ-CZ141.
המטוס נכנס לפירוק. כל החלקים השמישים פורקו ממנו ונשאר רק שלד, שנרכש ב-5.2.91 ע”י חברת נשיונל איירקרפט והועבר למגרש המיחזור סאות’ווסט אלוייז. פורק למתכת בנובמבר 91.