ירוט מטוס הקנברה

ירוט מטוס הריגול האמריקאי

ביום שישי,ה-19 ביולי 1963 המריאו מחצור זוג מטוסי שחק של טייסת 101, אותם הטיסו אליעזר פריגת ואפריים אשכנזי לאימון ק”א. הם הופנו מייד ליירוט מטוס זר שטס בגובה רב מאילת לכיוון צפון. גם הטייס ג’ו אלון ובן זוגו הגיעו אל המטוס, שזוהה כמטוס סיור-צילום לגובה רב מדגם RB-57F “קנברה” של חיל האויר האמריקאי שהיה צבוע בסימני משרד החקלאות האמריקאי.

אלון הנחה אותו לפי סימנים בינלאומיים להתלוות אליו לנחיתה אך הטייס עשה עצמו כאינו מבין והמשיך לטוס צפונה. אלון ירה צרור פגזים לפני חרטומו של הקנברה ואז הטייס התלווה אליו וטס לנחיתה בשדה התעופה בלוד. בחקירתו טען הטייס שלא ידע שאסור לטוס מעל הארץ, ושהשתמש במפה שבה סומן נתיב טיסה מדהרן שבערב הסעודית,-אילת-באר שבע-אשקלון-בירות. ברשות הטייס היתה תכנית טיסה שהוצאה בערב הסעודית ובה צויין נתיב הטיסה הזה.

ג’נרל דיינמיקס RB-57F קנברה של חיל האויר האמריקאי

המטוס שוחרר רק לאחר שממשלת ארה”ב התנצלה על ה”טעות בניווט”, אך עקב תקלה באחד ממנועיו נשאר בלוד עוד כשלושה שבועות עד שהמנוע הוחלף ואז עזב את הארץ. באותו יום גם יירטה טייסת 101 גם שני מטוסי DC-6 שסומנו גם הם בסימני משרד החקלאות האמריקאי ושהיו עמוסים בציוד אלקטרוני ומצויידים במכ”מ מתחת לגחונם.האמריקאים טענו שמטוסים אלה טסו לבדיקת “מזג אויר”

ידיעה שפורסמה בעיתון מעריב (מקור: אתר “עיתונות יהודית היסטורית”)

ובהמשך כתב אורי דן:

שתפו את המאמר

מנוי
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
0
Would love your thoughts, please comment.x