ספיטפייר 2086

תולדות ספיטפייר 2086

פרטי המטוס:

דגם: ספיטפייר LF.MK.IXc

טיפוס: מטוס קרב

יצרן: ויקרס ארמסטרונג, מפעל קאסל ברומביץ’,בריטניה

מספר יצרן: CBAFxxx

מס’ ח”א המלכותי הבריטי: MA453

תולדות המטוס:

מטוס זה יוצר תחת חוזה B981687/39, הזמנה מ-28 בפברואר 1942, וצוייד במנוע מרלין 63.הועבר ליחידת האחזקה מס’ 33 לביקורת קבלה והתקנות מבצעיות ב-8 ביוני 1943,משם הועבר ליח’ אחזקה 52 ב-14 ביוני, פורק ונארז בארגזי עץ שהוטענו על האניה La Pampa ב-2 ביולי.האניה  הגיעה לנמל קזבלנקה שבמרוקו ב-14 ביולי והמטוס נפרק, הורכב והוצב בטייסת של פיקוד המזרח התיכון ב-1 בספטמבר 1943, משם הועבר לטייסת הקנדית 421 (כנף 127 של להק 83 של ח”א המלכותי הקנדי) ב-1 בנובמבר 1943.הטייסת חנתה בבסיס קנלי שבמחוז סורי ומפקדה היה ס.מ. מייווד.

הורד ממצבת ח”א המלכותי ב-27 בינואר 1944,לאחר שטייסו פ.סי. ג’ויס לא חזר ממשימה מעל סום אסטוארי שבצרפת. הוא נחת נחיתת אונס, נפל בשבי הגרמני, והועבר למחנה השבויים סטלאג לופט IV, שם שהה עד סוף המלחמה. המטוס ניזוק קשות אך תוקן  ביחידת אחזקה והוכנס לאחסנה באירופה, והוחזר למצבת ח”א המלכותי ב-21 ביוני 1945.בכרטיס תולדות המטוס נמצאה הערה “הועבר לחיל האויר האיטלקי ב-3 במאי 46”, בח”א האיטלקי  נשא את מספר הזנב MM4031.

המטוס יצא משירות יחד עם מטוסי הספיטפייר האחרים של ח”א האיטלקי בשנת 1950. נמכר לחיל האויר בשנת 1952 במסגרת עיסקה שכללה 35 מטוסים ,20 מנועים, וכמות קטנה של חלקי חילוף.שופץ בחברת אמברוסיני והועבר למרכז האחזקה הישראלי שנפתח בפוג’יה.לאחר מכן הוטס ארצה.

בחיל האויר קיבל את מספר הזנב 2086 והופעל  בטייסת 105 ברמת דוד שפעלה כטייסת אימון מתקדם. יצא משימוש  לאחר תאונה בשנת 1954.

שתפו את המאמר

מנוי
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

מאמרים אחרונים

קטגוריות

ניוזלטר מרקיע שחקים

הירשמו לניוזלטר של מרקיע שחקים ותהיו הראשונים לדעת על מאמרים ועדכונים חדשים באתר!

תודה על הרשמתך
0
Would love your thoughts, please comment.x