פרטי המטוס
דגם: 767-258
טיפוס: מטוס נוסעים
יצרן: בואינג, ארה”ב
מספר יצרן: 22973
מספר גוף: 68
קונפיגורצית מושבים: C24Y189
סלקל: DF-AE
מספר צי: 602
תולדות המטוס
המטוס הוזמן בחברת בואינג בתאריך 18.3.81,נגלל בתאריך 26.7.83, וביצע את טיסת הבכורה ב-30 באוגוסט 1983, כשהוא נושא את סימן הרישום הזמני של בואינג N6018N. נרשם ע”ש ממשלת ישראל במנהל התעופה האזרחית תחת סימן רישום 4X-EAB בתאריך 13.9.83 , נמסר לאל על באותו יום, ונחת בנתב”ג ב- 16 בספטמבר, לאחר שטס בנתיב סיאטל-פרנקפורט- נתב”ג בטיסת אל על LY358.
נכנס לשירות בקוי אל על ב-18 בספטמבר 1983 בטיסה LY351 למינכן. המטוס שימש את החברה בקויה השונים ואף השתתף בטיסות מבצע “שלמה” להעלאת יהודי אתיופיה. מספר שיא של 430 עולים הוטסו בו באחת הטיסות.
ב-29 בנובמבר 1984,כשהיה מעל הים התיכון ובנקודת סולין בגישה לנחיתה , החל המטוס לצלול. הצוות משך והמטוס התישר.אחת הנוסעות נפצעה קל.
ב-10 באוקטובר 1990, לאחר המראה ממינכן,עלה לחץ השמן באחד המנועים. הצוות כיבה את המנוע וחזר לנחיתה עם מנוע אחד..
ב-26 במאי 1998, לאחר שהמריא מנתב”ג בטיסה LY316 ללונדון והיה כ-90 מייל מקו החוף, אירע נחשול במנוע מס’ 2. הצוות כיבה את המנוע וחזר לנחיתה בנתב”ג עם מנוע אחד.
הבעלות על המטוס עברה לחברה בתאריך 5.8.03, ואת טיסתו האחרונה בשירות החברה ביצע בטיסה LY348 מציריך לנתב”ג בתאריך 28.8.08.
באוגוסט 2008 נמכר לחברה האמריקאית AVCORP HOLDINGS מהעיר ווילמינגטון במדינת דלאוור, וב-8 באוקטובר 2008 נרשם על שמה תחת סימן הרישום N570JH. אות הקריאה החדש נצבע על המטוס בנתב”ג באוקטובר 2008.
המטוס המריא מנתב”ג בדרכו לבנגקוק בתאריך 15.10.08 בשעה 15:48 ואוחסן בשדה התעופה דון מואנג בעיר. לבסוף נגרט במרץ 2014.
תודתנו לד”ר נעם הרטוך על העזרה בפרטים